Boekbespreking: ‘Relatiebeheer als groeistrategie’ van Jos Burgers

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Het boekje handelt over het meer verkopen door het vasthouden en ‘uitdiepen’ van je bestaande klanten, en hamert erop dat vooral je vaste klanten de nodige aandacht verdienen (het is zo verleidelijk om te veel aandacht te besteden aan acquisitie). Ten eerste omdat dit relatief weinig moeite (en financiële middellen) kost en ten tweede omdat dit vaak veel meer omzet oplevert dan men verwacht.

Met andere woorden vooral voor Customer Support erg interessant! (alhoewel de schrijver relatiebeheer schaart onder de taken van de account manager).

Het boekje is heel gemakkelijk leesbaar en de schrijver haalt veel uitspraken aan van topmanagers (ook leuk om zo hier en daar te citeren). Het begin van het boek is het meest informatief. Verderop behandelt de schrijver meer en meer de praktische invulling van relatiebeheer in een organisatie. Naar mijn mening was dit nogal een opeenvolging van open deuren.

Klein boekje, makkelijk te lezen boekje, informatief boekje, kortom zeker even lezen. De moeite van het lezen is te klein om het niet te doen.

Nederlandstalig
Kluwer 2003
ISBN-13: 9789014081908
ISBN-10: 9014081901

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter