CRM innovation; social CRM?

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Het CRM innovation event 2010 in Arnhem is goed bezocht, mede en wellicht vooral door de nieuwe hype ‘social media/social CRM’. Het heeft veel aandacht, maar is het dan meteen innovatief?

De sprekers Alan Rosenblatt en Paul Greenberg worden gezien als de experts op dit gebied. De eerste vanuit zijn dagelijkse werkzaamheden waarin social media een groot deel van zijn werk uitmaakt.

Alan werkt voor een overheidsdienst/adviesorgaan en daarbij is lobbyen uiterst belangrijk. Dus inzetten van alle media is een pre. Social media is gebleken een zeer effectief instrument te zijn, mits goed ingezet. In de kern komt het erop neer dat Alan heel selectief zijn followers selecteert. Hij speurt per onderwerp naar de belangrijke mensen en nodigt die dan uit om hem te volgen en zorgt er dan voor dat ze worden gevoed met de juiste zaken.

Alan maakte deel uit van het web-team van Obama. Voor de mensen die het nog niet wisten: Obama twitterde zelf niet! Kortom, dit kun je dus ook regisseren!

Paul Greenberg is CRM-specialist, tegenwoordig vooral actief op vlak van social CRM. Omdat iedereen momenteel zoekt naar de definitie, de toepasbaarheid, hoe het past in dagelijkse werkzaamheden, e.d., dan zie je een aantal mensen naar boven drijven die gevolgd worden. Deze mensen zetten de toon. Op zich niets mis mee, maar je onderscheidend vermogen is dan beperkt. Je gaat copy-gedrag vertonen.

Bottom line is dus volgens mij: social media en social CRM zijn prachtige instrumenten, maar ook hier geldt; onderscheidend vermogen moet je toch echt zelf realiseren!

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter