CRM in 1 Day, de moeite waard

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Op donderdag 9 september werd in De Reehorst in Ede het alweer bijna traditionele event CRM in 1 Day gehouden. CRM in 1 Day is bedoeld voor iedereen die zich aan het oriënteren is op CRM of zich verder wil ontwikkelen in klantgericht ondernemen. In één dag kunnen professionals (in spé) veel specifieke kennis vergaren en in contact komen met vakgenoten, softwareleveranciers en deskundigen.

De dag werd geopend door Ed Thompson van Gartner die in zijn keynote – The life and Times of CRM – CRM op een tijdlijn plaatste en daarmee mooi de lange aanloop naar de enorme versnelling in ontwikkeling van het vakgebied schetste. Ed pakte de zaal in en nam enthousiast een voorschot op de vele parallelsessies die volgden.

De dag stond voor veel bezoekers in het teken van het maken van keuzes in de wetenschap dat je 85% niet meekrijgt omdat bij iedere track een keuze gemaakt kon worden uit maar liefst 7 sessies. Voor ieder wat wils, van een presentatie over het groots opgezette NPS-programma bij Philips tot de veel meer down-to-earth-aanpak van Carglass waarbij een groot deel van het CRM-succes te danken is aan het consequent vragen naar en opvolgen van klantfeedback. Opvallend gegeven hier was dat klantgerichtheid bij werving van nieuw personeel bij Carglass belangrijker is dan het hebben van twee rechterhanden. CRM moet dus blijkbaar echt in je genen zitten!

CRM in 1 Day maakte de belofte waar. Alles van CRM in één dag. Dat daarbij de diepgang soms wat minder aandacht krijgt is helemaal niet erg, de laagdrempelige opzet met veel aandacht voor ‘best practices’  maakt het het leggen van contacten voor gewenste verdieping heel eenvoudig.

De dag werd dit jaar voor de tweede keer afgesloten met de uitreiking van de award ‘CRM professional van het jaar’ die werd gewonnen door Saida Mejati, CRM-manager bij Rabobank. De titel dekt de lading niet helemaal, want deelname aan de Award is slechts voorbehouden aan studenten van de Post HBO-leergang van Beeckestijn. Wellicht zou het beter ‘CRM Talent van het jaar’ kunnen heten. We zullen het de organisatoren, Customer Talk, CRM Association en Beeckestijn Business school, maar vergeven want het draagt zeker bij aan de verdere professionalisering van het vak.

Volgend jaar zeker weer!

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter