Hoe zorg je voor een goede klantervaring?

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Op TMCnet.com verscheen op 5 mei een artikel onder de titel ‘Cloud CRM: Nine Ways to Stand Out in A Customer’s Eyes’. Het artikel gaat in op het feit dat de meest effectieve sales-technieken eigenlijk helemaal niet over het feitelijke sales-proces gaan, maar veel meer liggen in de kleine, maar kritieke details, waardoor de klant de verkoop als geweldige ervaring ervaart.  Er worden 9 gebieden beschreven waarop je in ogen van de klant kunt scoren.

Uiteindelijk gaat CRM over de manier waarop je als organisatie met je markt en je klanten om wilt gaan en hoe je processen, skills en middelen (denk aan het CRM-systeem) inzet om deze interacties op de meest optimale manier te kunnen doen. De hier beschreven 9 manieren om positief op te vallen in de ogen van de klant zijn eigenlijk open deuren in sales en marketing, maar o zo belangrijk. Eigenlijk gek dat we dit soort basics nog niet goed voor elkaar hebben. Prospecting skills, productkennis, eerlijkheid en integriteit,  directheid, relatiebeheer, optimisme en enthousiasme, zelfkennis en controle, een afsluitstrategie en de kunde om een behoefte te creëren.

En dat wat blijkbaar nog steeds niet goed gaat: het opvolgen van klanten. De relatie eindigt niet op het moment dat de deal is gesloten.

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter