We mogen niet verzwakken met klantenservice

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

In het artikel ‘Klantenservice in Nederland achteruitgehold’ op Telecommerce.nl wordt ingegaan op de enorme verslechtering die consumenten ervaren bij afdelingen Klantenservice t.o.v. 4 jaar geleden. Nederland doet het ook slechter dan de andere onderzochte landen in Europa. Meer (zeer) ontevreden klanten en minder ‘overtreffing van verwachtingen van de klant’.

Zijn onze inspanningen dan allemaal voor niets geweest? Er is de afgelopen jaren toch enorm geïnvesteerd in CRM, ‘klant centraal’- programma’s en opleiding van medewerkers? In tegendeel! Het bewijst alleen dat je niet kunt verslappen en dat CRM een continue agendapunt op strategisch niveau moet zijn. Service is niet meer een onderscheidende factor maar een dissatisfier. Klanten zijn kritischer geworden en deze ontwikkeling stelt organisaties voor grote uitdagingen. Het besef van de noodzaak tot ‘overtreffen van verwachtingen van de klant’ is een eerste stap, nu wordt het tijd dat organisaties zich realiseren dat deze verwachtingen misschien wel sneller stijgen dan u kun bijbenen. Snel en doeltreffend handelen bepaalt meer dan ooit de toekomst van uw organisatie.

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter