Hebben uw e-mailcampagnes wel zin?

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Op MarketingOnline las ik het artikel Blunders in e-mailmarketing. Het bureau Emailvision constateert dat die nog steeds worden gemaakt en zet de belangrijkste op een rij:

  • Links naar onverwachte content
  • Onduidelijke afzender
  • Lange zinnen en herhaling
  • Verwarrend beeldmateriaal
  • Hoofdletters en leestekens

Prima aandachtspunten voor uw volgende e-mailcampagne, maar de meest gemaakte fout in e-mailcampagnes is nog steeds dat deze onvoldoende inspelen op de behoeften van de klant. Om een maximale effectiviteit te bewerkstelligen dient de inhoud van de boodschap afgestemd te worden op klantkenmerken die in uw CRM-systeem zijn opgeslagen. Houd in ieder geval rekening met de producten die klanten eerder van u afgenomen hebben. Het is beter die niet als ‘nieuw aanbod’ aan uw klant te tonen, maar ze geven wel kansen voor cross-en up-selling!

Bovendien wordt vaak te weinig gedaan met de informatie die de meer gespecialiseerde e-mailmarketingsystemen genereren. Weet u bijvoorbeeld welke klanten uw mails lezen? Houdt u daar rekening mee? Het monitoren van deze informatie gaat u veel kennis opleveren, zorgt voor een meer relevante boodschap en zorgt er dus ook voor dat uw boodschap blijft opvallen tussen alle andere. De technische zaken kunt u regelen, de twee bovenstaande vragen om visie, daar zit uw echte winst…

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter