Wiegedood van een CRM-implementatie

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

“In long-distance navigation — like in a boat or an airplane — if you’re going to make an error, it’s better to make it later than to make it early on. A half-degree mistake can multiply itself into hundreds of miles over the course of a long voyage, but the same error made toward the end of the trip needs just a slight jog to set things right. That’s very much the way it is with the CRM decision-making process.”

I couldn’t agree more! Ik las deze quote in het artikel 3 Early Errors That Can Kill CRM in the Cradle op CRMByer.com. Wiegedood van CRM dus eigenlijk… Het aloude credo “bezint eer men begint” is nog steeds van toepassing. Ondanks alle nieuwe technologie, ondanks alle ervaringen, ondanks alle documentatie op dit vlak blijft het nog altijd cruciaal om een goede voorbereiding te doen. Voor ons geldt dat we altijd eerst de CRM-urgentie en -visie vaststellen. Hiermee creëren we de noodzakelijke ankers voor een succesvol CRM-initiatief: je weet waarom je het doet en waar je wilt uitkomen. Vervolgens werk je de CRM-blauwdruk uit om met de juiste focus je CRM-initiatief te realiseren.

Want aan de andere kant geldt ook weer: een goed begin is het halve werk!

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter