ROI van social media nou wel of niet meten?

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Het meten van het effect van Social Media is een hot-topic op Twitter. Twee kampen: het ene beweert dat de ROI van Social Media helemaal niet gemeten mag worden en het andere vraagt zich af of het wel gemeten kan worden.

Voer voor vele vaak academische en (erger nog) dogmatische discussies. Uit nieuwsgierigheid heb ik het boek ‘ROI of Social Media’ van Guy R. Powell, Steven W. Groves, Jerry Dimos besteld. Velen met mij, want de uitlevering laat op zich wachten (volgens mij is dat overigens al een mooi bewijs van de kracht van Social Media) dus ik kan helaas nog geen wetenschappelijk onderbouwde bijdrage leveren aan de discussie. U zul het even moeten doen met een uitspraak van Seth Godin die volgens mij de spijker op zijn kop slaat:  “the key measure in ROI is not the I-part, not focussing on how much you spend), but the R-part. What was the return?” Oftewel het gaat niet om wat het kost, maar om wat je eraan verdient.

Het volledige interview met Seth Godin staat op vimeo:  ‘Social media is geen slimme nieuwe manier om tegen mensen te schreeuwen’. De quote vindt u vanaf 06:07… met dank aan @olaf1965 voor de link.

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter