Kleine moeite, groot plezier

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Deze week zag ik een prachtig voorbeeld van hoe een klein gebaar een grote impact kan hebben. In Engeland stuurde de driejarige Lily een brief naar het grote Sainsbury’s. Ze vroeg zich af of het door hun verkochte ‘tijgerbrood’ niet beter ‘giraffebrood’ zou kunnen heten. Er zijn op het tijgerbrood namelijk geen strepen te vinden, maar wel vlekken.  Yep, kinderen kunnen je aan het denken zetten….

Ze schreef een kort briefje en kreeg daarop een prachtig persoonlijk antwoord van Chris King, een van de medewerkers van Sainsbury’s.  In de brief een (soort van) verklaring en een coupon van £ 3,– (nog geen € 3,50) om een lekker tijgerbroodje (of wat te snoepen) te kopen.

De commentaren op zijn actie op internet zijn lovend, een greep:

Chris King (age 27 and 1/3 ), Sainsbury’s Customer Manager, is completely the most awesome dude ever

Well done Chris King at Sainsbury’s

Pluspunten voor Chris King van Sainsbury’s

An endearing example of how a company as big as Sainsbury’s can still be personal with their customer service

I am now somewhat in love with Chris King, Sainsbury’s Customer Manager aged 27 1/3.

Chris King is a lovely person.

Deze case bewijst eens te meer dat je voor het geven van een sublieme klantervaring geen systeem nodig hebt. Het begint en eindigt met de wil om je klant een goed gevoel te geven en een persoonlijke aanpak.  Dat kost soms even tijd, maar het levert enorm veel exposure en goodwill op. Een artikel in NRC dat hier melding van maakte bijvoorbeeld is (op 23 juni) al meer dan 930 keer geretweet en meer dan 2000 keer gedeeld op Facebook.

Iemand nog vragen over de ROI van Social CRM?

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter