Oracle koopt Fatwire Software

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Het is een feit: Social CRM is echt niet meer weg te denken uit de CRM-ontwikkelingen. Nu Oracle FatWire Software heeft gekocht, zal ook de Oracle on Demand CRM-oplossing meer mogelijkheid krijgen voor goede webfunctionaliteit. Fatwire is gespecialiseerd in WCM: marketing-technologie, social computing en content integratie.  Web experience management stelt organisaties in staat de website te optimaliseren zodat beter met de klant in contact kan worden gestaan. Volgens het nieuwsbericht in Computable wordt de positie van Oracle sterker op het gebied van web, mobiel en sociale kanalen.
Voor de CRM-markt betekent dit een volgende stap naar integratie van CRM en Social Media tot Social CRM. De integratie van webtechnologie, marketing en social media met CRM biedt veel kansen om de doelgroepen beter te leren kennen en waarde toe te voegen op marketing- & service-gebied.

Een aandachtspunt voor de gebruikers van CRM-oplossingen, die geïnteresseerd zijn in Social CRM blijft natuurlijk de uitdaging om eerst een aantal strategische keuzes te maken, voordat de technische oplossingen de overhand nemen. Anders vallen we bij deze ontwikkeling in dezelfde valkuil als vroeger …

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter