ROI met (CRM-)software?

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Een onderzoek door Forrester Consulting heeft uitgewezen dat de inzet van Microsoft Dynamics CRM 2011 een ROI van 243% bewerkstelligt in een payback periode van 4.1 maand. Zie het artikel op CBR online. Als je dit bericht niet kritisch zou lezen, zou iedereen meteen MS CRM kopen. Los van het feit dat het onderzoek is gefinancierd door Microsoft zelf, en de onderzoeksgroep uit slechts 9 bedrijven bestond, is het toch opvallend dat de inzet van CRM op marketing-, sales- en serviceprocessen, een dergelijk resultaat met zich meebrengt.

Als CRM-expert zijn wij er van overtuigd dat dit resultaat niet in het feit zit dat er een bepaalde software-oplossing wordt gebruikt. Er zijn meerdere uitstekende CRM-software-oplossingen in de markt, terwijl dit onderzoek zou kunnen doen geloven dat een dergelijk resultaat alleen met MS CRM gerealiseerd kan worden. Het resultaat vloeit voort uit het feit dat er op een strategische manier naar CRM wordt gekeken.

Deze CRM-strategie wordt vertaald naar processen, mensen en middelen. CRM software is een middel en dus een deel van het succes. De keuze voor de software moet uiteraard gebaseerd zijn op de vraag die er is. Immers: niet elke auto is geschikt om een rally mee te rijden, of een piano in te vervoeren of als winkelwagentje te gebruiken. Eerst vaststellen wat je nodig hebt, en dan kijken naar de beste oplossing. En daar is MS CRM er eentje van.

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter