Als twee honden vechten om een been…

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Dit spreekwoord kennen we allemaal. En in CRM-land kennen we ook de strijd die gaande is tussen Salesforce en Microsoft als het gaat om de CRM-markt. Beide zien de ander als grootste concurrent, Angstgegner in verkoopsituaties. Waarbij beide partijen ‘the Cloud’ claimen, ondanks dat Salesforce hier duidelijk vanuit de historie de marktleider is.

Het is dan ook grappig om te zien hoe onopvallend Covide met een alternatief komt, slim benoemd als Google CRM.

Het gaat hier om een Google App die geheel geïntegreerd is met andere Google Apps en daarmee een alternatief biedt aan de Microsoft-wereld. En volgens de website en de YouTube-filmpjes wordt een groot deel van de CRM-functionaliteit afgedekt.

Nu kan het natuurlijk zijn dat er vanuit de IT-organisatie naar deze ‘Google CRM’-oplossing wordt gekeken. Laat u niet verleiden tot het direct overnemen van het enthousiasme, net als bij alle CRM-projecten is het noodzakelijk om eerst de CRM-strategie vast te stellen, dan de benodigde processen en gewenste output te definiëren en dan te kijken welke data en functionaliteit van de software dit moet realiseren. Maar als dat lijkt te passen, dan kunnen we het spreekwoord afmaken… gaat de derde ermee heen…

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter