CRM in the Cloud is populair

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Uit onderzoek dat werd uitgevoerd door Ovum in opdracht van Cable&Wireless Worldwide bleek onlangs dat bijna de helft van de grote multinationals dit jaar een nieuwe cloud-dienst in gebruik heeft genomen die bij een derde partij wordt gehost. Als wordt gevraagd welke applicaties bedrijven naar de cloud willen verplaatsen, gooien CRM, documentbeheer en productiviteitsapplicaties hoge ogen. Doelgroep van dit onderzoek waren 102 grote multinationals. Bron: CIO.nl

Vanuit onze praktijk van CRM excellence kunnen we dat beamen.

Minimaal is het zo dat in de selectietrajecten die wij meemaken, een SaaS-oplossing serieus wordt meegenomen. TCO en het ontbreken aan eigen kennis en capaciteit zijn hierbij belangrijke drijfveren. Voor de gebruikers is het voordeel van algehele beschikbaarheid een belangrijk aspect. Zeker nu Het Nieuwe Werken meer en meer opgang doet, is het wenselijk dat bedrijfsapplicaties te allen tijde en overal toegankelijk zijn.

Het grote voordeel voor de CRM-implementatie is deze algehele beschikbaarheid. De bedrijfsprocessen kunnen nog meer aangestuurd worden op resultaten in plaats van op activiteiten, omdat de beschikbaarheid geen belemmering meer vormt. En dat is soms nog wel een uitdaging voor het management van organisaties die dit niet gewend zijn. Sturen op resultaten in plaats van op activiteiten. Gelukkig worden we daar in Nederland steeds beter in…

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter