Markt crm-software groeit

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

“De wereldwijde markt voor crm-software heeft zich in 2010 volgens marktonderzoeker IDC goed hersteld. Voor 2010 meld Customer Talk op basis van het onderzoek van IDC een groei van 6,2 procent en een marktomvang van 11,3 miljard euro. Voor 2011 verwacht IDC een groei van 7,6 procent naar 12,4 miljard euro. Redenen voor deze groei zijn vooral de innovaties rondom Customer Relationship Management, het toenemende belang voor organisaties van klantervaring en ook globalisering van markten.

Onderzoeksbureau IDC heeft de CRM-markt voor 2011 in vier functionele markten onderverdeeld:

  1. Customer service applicaties groeit met 8,2 procent
  2. Marketing applicaties groeit met 8,8 procent
  3. Sales applicaties groeit met 8,6 procent
  4. Contact center applicaties groeit met 5,4 procent tegenover een lichte daling in 2010

Volgens IDC blijft de CRM-markt een gefragmenteerde markt. Los van de top drie aanbieders zijn er in 2010 negentien aanbieders die boven de 100 miljoen dollar aan omzet realiseerden. Gezamenlijk goed voor vijfendertig procent van de totale omzet”.  (bit.ly/IDC_marktgroei_CRM)

Het aardige van deze groei is dat deze bevestigd wat we eigenlijk allemaal weten: het is noodzakelijk voor bedrijven om zich steeds te blijven aanpassen aan de veranderende omstandigheden.  Zeker daar waar het klanten en relaties betreft, blijven deze omstandigheden, wensen en verwachtingen veranderen. En de CRM oplossingen veranderen mee, om de gebruikersorganisaties een blijvend concurrentievoordeel te kunnen bieden. De belangrijkste innovaties op CRM gebied op dit moment liggen op dit moment op het vlak van sociale netwerken en  Social CRM.

Die organisaties, die zich het beste kunnen aanpassen, zijn het meest succesvol op de middellange termijn. Reden te meer om de CRM strategie breed in te bedden in de organisatie, dus verder dan het oorspronkelijk CRM project.

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter