Vraag naar CRM-advies groeit gering

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

“De markt voor crm-advies groeit gering. De vraag naar advies over klantrelatiebeheer groeide in 2010 met 7 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De omvang van de markt bedraagt ongeveer 581 miljoen euro. De behoefte aan software consultants groeide minder hard dan de vraag naar strategisch advieseurs. Dat stelt Platform Klantgericht Ondernemen, voorheen CRM Association, na marktonderzoek.

Volgens het PvKO groeide de markt voor CRM-advies  tussen 2009 en 2010 met ongeveer 9 procent, in tegenstelling tot 2008, waar de groei maar liefst dubbele cijfers telde in de vorm van 17%.

Volgens Wil Wurtz, directeur van het PvKO,  zijn organisaties nog altijd terughoudend met het afnemen van adviesdiensten. Vandaar dat de groei van de markt gestaag verloopt. CRM staat echter steeds vaker op de agenda’s  van het algemeen management van bedrijven. Daardoor zou met name de strategisch CRM-adviseur in trek zijn.”

Natuurlijk stellen wij ons bij CRM excellence regelmatig de vraag waarom dergelijke omzet schommelingen onze deur voorbij gaan. Het is natuurlijk gissen, maar voor een groot deel schrijven wij dit toe aan onze authenticiteit, en de prettige samenwerking die wij met onze klanten hebben. No-nonsense, maar wel resultaatverantwoordelijk. Lekker duidelijk, en voor onze klanten blijkbaar een belangrijke reden om ons keer op keer bij hun relaties aan te bevelen. Dat geeft ons een continue stroom van nieuwe projecten en tevreden klanten, en daarmee weer nieuwe projecten op opnieuw nieuwe, tevreden klanten. Een positieve spiraal, waar wij erg van genieten. Work hard and enjoy the result, zullen we maar zeggen..

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter