Gaat de bank mij terugwinnen?

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

“Niet excelleren in de hoogste regionen van de internationale arena, maar een langdurige klantrelatie met de klant is voortaan de core business van ABN Amro. Aan het woord is Gerrit Zalm, oud-minister van financiën en nu CEO van ABN Amro.”

“Nadat ABN Amro harde klappen kreeg door financiële crisis, is de bank onder bezielende leiding van Zalm bezig zich te herorganiseren. En wel zodanig efficiënt dat een vijandelijke overname feitelijk is uitgesloten wanneer de bank weer een beursgang gaat maken. Volgens Zalm doorloopt de bank een wezenlijke transitie met de klant als rode draad en wordt alles geraakt: van frontoffice tot backoffice. Zalm spreekt dan ook van `customer excellence`, een combinatie van `customer focus` en `operational excellence`. Die veranderingen gaan volgens Zalm diep, maar er is ook `veel te winnen`. “Wanneer procedures, gedrag en cultuur veranderen en overbodige schakels verdwijnen zal dat uiteindelijk zo`n 10% tot 20% in de kosten schelen. Want daar draait het uiteindelijk allemaal om. Maar het belangrijkste, aldus Zalm, is dat de klant snel en foutloos bediend wordt”.

Je zou zeggen dat het hier om een volledige implementatie van een strategische CRM visie gaat. Natuurlijk zal deze implementatie niet van de een op de andere dag geschieden, maar ik ben er van overtuigd dat een dergelijke visie van een dergelijk competente CEO daadwerkelijk resultaten gaat opleveren.

Ik ben al vanaf mijn kinderjaren klant bij deze bank, en heb de afgelopen jaren regelmatig gezegd dat ik echt over ging stappen naar een klantvriendelijker bank. De enige reden waarom dat nog niet in de volle breedte is gelukt, is omdat mijn lopende rekening het centrum is van diverse transacties en ik het teveel werk vond om ook die over te zetten. Maar alle spaar/beleggingsactiviteiten zitten nu bij een van de concurrerende banken. Meneer Zalm, ik ben benieuwd of u in staat bent om mij als klant weer terug te winnen en een ambassadeur van mij te maken!

Bron: managersonline.nl

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter