Markt Social CRM groeit gestaag

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Gartner: Social CRM markt zal de $1 miljard in 2012 overstijgen

“De wereldwijde markt voor social customer relationship management (CRM) zal hoogstwaarschijnlijk aan het einde van 2012 qua omzet de $1 miljard overstijgen. Dit is een ernome groei, vergeleken met de geschatte $625 miljoen in 2010, en de verwachte $820 million in 2011.

Toch zijn er ook kanttekeningen bij deze groei te maken. Ondanks dat de investeringen in software voor Social Media met 40 procent zijn toegenomen t.o.v. 2010, blijft de investering in Social CRM software hangen op minder dan 5 %. De verwachting is dat de groei in Social CRM vooral vanuit de BtB markt zal gaan plaatsvinden.“

In het artikel wordt vooral aandacht besteed aan functionele onderwerpen die de Social CRM software zal gaan ondersteunen. Vanuit onze ervaring van de afgelopen 20 jaar in CRM bekruipt ons het gevoel dat er weer eenzelfde valkuil ontstaat, namelijk focus op functionaliteit en niet of minder op de business issues en wat een eventuele investering oplevert.

Ons advies: kijk eerst naar de strategie rondom Social CRM, en dan pas naar de tools (functionaliteit)  en hoe deze in het bestaande CRM landschap geintegreerd moeten worden.

 Bron: CIO.IN

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter