Linkedin CRM-dienst binnen handbereik door overname Connected?

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Vorige week lazen we op Customertalk.nl dat LinkedIn Connected, leverancier van social crm software en CRM Idol deelnemer, heeft overgenomen.

Met de overname moet een LinkedIn CRM-dienst voor kleine bedrijven binnen handbereik zijn.

“Volgens Connected oprichter Sachin Rekhi delen beide bedrijven de passie om individuen te helpen met het optimaliseren van de waarde van hun professionele connecties.”

Sinds de lancering in februari 2011 zijn door de Connected gebruikers elf miljoen contacten ondergebracht in het systeem om hun contacten beter te kunnen managen.

“We hebben verbeterde dagelijkse agenda’s, nieuwe berichten opties en meer integratie met de meest populaire e-mail, sociale netwerken en adressenboeken geïntroduceerd”, aldus Rekhi. “Dat wordt nog beter door de overname”.

Connected was ook deelnemer in de CRM Idol contest in Amerika, maar wist de finale niet te bereiken. Het jury commentaar luidt dat Connected meer een echt Contact Management systeem is dan een CRM systeem. Het systeem ‘zuigt’ alle relevante data uit sociale netwerken als Facebook, Twitter, LinkedIn, e-mail etc.  en houdt je vervolgens automatisch op de hoogte van relevante wijzigingen. Bijvoorbeeld in iemand zijn LinkedIn profiel. Ook kan een dagelijkse ‘briefing’ worden opgesteld van afspraken en de context waarbinnen de afspraak plaatsvindt; recente statusupdates, voorgaande afspraken met dezelfde persoon, etc.

Van echte data capture en het vastleggen van transactie data is (nog) geen sprake. De vraag is natuurlijk of hier door de overname door LinkedIn verandering is komt. Want ook LinkedIn kan (nog) geen CRM worden genoemd. Alles draait daar immers om jou als persoon en niet om jouw klanten. Wij zijn benieuwd en houden de ontwikkelingen zeker in de gaten!

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter