Microsoft Dynamics goes social. Oplossing of ‘just another tool’?

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Ook softwareleverancier Microsoft kondigt aan sociale functionaliteiten toe te voegen aan de nieuwe release van Microsoft Dynamics CRM Online (2012).

In het vierde kwartaal van 2011 wordt een interface met een Facebook-achtige look and feel gelanceerd. Ook op de Windows Phone is de nieuwe versie van Dynamics CRM beschikbaar.

Andere functionaliteiten die het komende jaar gepresenteerd worden zijn onder andere micro-blogging, het volgen van gebeurtenissen en acties door middel van meldingen, en het plaatsen van vragen, observaties, suggesties en statusupdates. Ook zullen business intelligence (bi), datakwaliteit en datamanagement functionaliteiten toegevoegd worden. “Voor de dialoog feature zullen we meer informatie hebben die een dialoog met klanten op gang kan brengen”, aldus Brad Wilson, general manager van Microsoft Dynamics CRM. “Met deze vernieuwde interface kunnen gebruikers communiceren via het crm-systeem. Ze kunnen onder andere teams, accounts en records volgen”. Uiteindelijk moet de oplossing zich ontwikkelen in een social crm-oplossing. (Bron: Customertalk.nl)

A tool for a fool….?
Het kon natuurlijk niet uitblijven; de grote ‘CRM-cloud’-spelers steken elkaar afwisselend de loef af met nog mooiere, nog meer geïntegreerde en nog meer facebook-achtige-interfaces bevattende Social CRM-oplossingen. Oplossingen?

Oplossingen zijn normaal gesproken antwoorden op vragen. U heeft vast vragen over hoe u bij het uitvoeren van uw CRM-strategie (= klantgericht ondernemen) gebruik kunt maken van social media. Is het relevant voor de business waar u in zit? Kunt u zich er mee onderscheiden van uw concurrenten? En hoe maakt u bij uw interne communicatie (over uw klanten) gebruik van social media? Laat u uw medewerkers zelf bepalen zodat een deel van de communicatie via Facebook en Twitter gaat, of bouwt u daarvoor voorzieningen in uw CRM systeem zoals Chatter (Salesforce) of de dienst waar Microsoft nu mee komt? Vragen die u eerst beantwoord moet hebben voordat u enthousiast meegaat in de hype.

Immers, a fool with a tool….

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter