Welke data leg je vast? En wat kan gewoon op het internet blijven..

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

In het white paper “Surviving the Current Marketing Mania with a Solid 2012 Plan” wordt uit de doeken gedaan welke focus marketeers op dit moment hebben.

Hierbij is natuurlijk de combinatie van CRM en Social Media erg interessant.

De belangrijkste uitdaging voor de  bijna 40% van de marketeers is personeel en budget. Personeel vooral gericht op personeel met de gewenste kennis en ervaring, lijkt mij. Denk hierbij aan CRM en Social Media. Op de tweede plaats staat klantgedrag/CRM/data en op de derde plaats reporting/analyses, beide voor ongeveer 13%.

Een belangrijke zorg voor de Chief Marketing officers is de explosie aan data die door de mogelijkheden van CRM en Social Media ontstaat. Ook CRM excellence ziet dit als een belangrijke uitdaging voor de komende twee jaar. Belangrijk hierbij is het maken van keuzes en het bepalen van de focus, zodat de rapportages waarop wordt gestuurd duidelijk maken welke data relevant is om in systemen vast te houden en welke data gewoon op het internet kan blijven…

Bron: marketingcharts.com

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter