Wat Derek Ogilvy en CRM met elkaar gemeen hebben

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Blog, Onze kennis

Recent ben ik bij een show van Derek Ogilvy geweest. U kent hem wellicht van de televisie, waar zijn programma’s waarin hij met overledenen communiceert, veel kijkers trekken. Mij ook. Ik vind het geweldig om te zien wat hij kan en was razend benieuwd of dat in het echt ook zo was. De twee kaartjes die ik cadeau kreeg van dochterlief, waren dan ook zeer welkom.

Een meester in zijn vak
Nieuwsgierigheid voerde de boventoon: “zou het in het echt net zo zijn als op televisie?” Is het nu echt? Of weet hij vooraf allemaal dingen van de mensen in de zaal?

Zo gingen mijn gedachten door mijn hoofd onderweg naar Utrecht. Mijn verwachtingen werden overtroffen. Niet alleen komt hij over als een zeer authentieke persoonlijkheid, maar ook is hij een meester in zijn vak. Het is verbluffend om te zien hoe hij communiceert met de mensen in het publiek. Hoe hij ze mee krijgt in zijn gedachten en keer op keer uitkomt bij de persoon die bij de spirit hoort, die vervolgens zeer geraakt wordt door de mate van detail die hij naar voren brengt.

Onderscheid door excellentie
En daar zit meteen de link met CRM. In elk vakgebied zijn er specialisten die ver voorlopen op de rest. Dat geldt voor Derek, maar ook voor ons CRM ondernemers. Wie zich wil onderscheiden moet echt excellent zijn in wat hij doet. Door dit onderscheid kan het verschil worden gemaakt voor, in ons geval onze klant, en in het geval van Derek het publiek.

De show van Derek heeft mij in ieder geval gemotiveerd om ons ook de komende 12 jaar weer verder te excelleren in ons vakgebied CRM. Net zoals Derek dat doet in zijn vakgebied. Want zeg nu eerlijk, hoeveel Derek Ogilvy’s zijn er? En…, hoeveel excellente CRM ondernemers kent u?

Dus Derek, bedankt voor deze aanmoediging, het was heel leerzaam. En nee, helaas waren mijn spirits niet in een spraakzame stemming 😉

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter