zaken man houdt silhouetten vast van personen dat staat voor succesvol klantmanagement

Succesvol klantmanagement

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Onze kennis, Whitepapers en artikelen

Door goede klantervaring en vertrouwen

Hoe zorgt u ervoor een klant voor u te winnen en te behouden? Door de klant zich ervan te laten overtuigen dat hij de beste koop bij u doet en de beste service van u verwacht. ‘Beste’ moet u lezen als datgene dat de klant het meeste aanspreekt. De beste koop en de beste service zijn dus ter beoordeling van de klant. U kunt dat vertellen, uiteraard zult u dat ook doen, maar de ervaring van de klant met u zorgt voor de kwalificatie ‘beste’.

Het komt er dus op neer dat u ervoor moet zorgen dat de klant bij u datgene ervaart waar hij zich prettig bij voelt. Comfort en gemak, dat zoekt de klant. U kunt dat bieden. Sterker nog, u zult dat moeten bieden om de klant te winnen en te behouden. U kunt daar echter geen standaard formule voor gebruiken, omdat iedere klant anders is. Iedere klant heeft ook zijn eigen koopmotieven. Het enige waarin de klanten gelijk zijn is het feit dat ze op zoek zijn naar de producten en/of diensten die u kunt leveren.

De ervaring die een klant met u heeft bepaald of u te maken heeft met een trouwe klant waarmee u op korte en lange termijn uw bo­terham verdient. U zult moeten investeren in de klantkennis zodat u hem de ervaring kunt geven die hem comfort en gemak geeft. De klant geeft ook iets terug, hij geeft steeds meer van zichzelf bloot. Hoe langer de relatie duurt, des te beter leert u de klant kennen en de klant u.

Indien de klantervaring iedere keer tot tevredenheid stemt, zal het onderlinge vertrouwen steeds meer toenemen. De klant weet wat hij aan u heeft en andersom. Kortom, het loont om veel effort te steken in de ervaring die de klant met u kan krijgen.

Wilt u meer weten over het effect van goede klantervaringen en hóe u dit kunt realiseren? Vul dan onderstaand formulier is en download het volledige whitepaper.

Dit artikel is eerder verschenen in SalesExpert.

Download artikel

 

 

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter