Wat wel en niet mag bij reclame in social media

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Bij reclameregelgeving is een van de belangrijkste punten de bescherming van de consument. Dan is natuurlijk de vraag: wat mag wel en niet bij reclame en marketing via Social Media?

In het artikel van Marieke Neervoort van SOLV Advocaten (te downloaden via iCustomer) komen een aantal do’s & dont’s naar voren:

Do’s

  • De reclame moet herkenbaar zijn, ook als het verder wordt verspreid door derden
  • Maak duidelijk wie de adverteerder is

Dont’s

  • De reclame anoniem verspreiden
  • Een niet bestaande identiteit gebruiken

Traditionele media vs. Social Media
Er zijn een aantal verschillen tussen traditionele media en Social Media. Een van deze verschillen is dat reclame die via Social Media wordt verspreid, vele malen wordt herhaald en verder wordt verspreid via verschillende media. Verspreiding bij traditionele media gaat vaak via één kanaal. In het volledige artikel worden meer verschillen tussen traditionele media en Social Media besproken.

Het artikel
Het volledige artikel kunt u downloaden op iCustomer. Het artikel omvat een volledige lijst van do’s en dont’s bij reclame en marketing in Social Media. Daarnaast gaat het artikel verder in op regelgeving omtrent herkenbaarheid en transparantie.

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter