Overpromise, and underdeliver

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Te laat opgeleverde projecten, onverwachte kosten, slechte communicatie: de ICT sector kampt met een imagoprobleem.

Niet ten onrechte, dat blijkt uit onderzoek onder het Management Team Panel. Van de ondervraagde managers heeft 37 procent wel eens een leverancier aan de dijk gezet.

‘Overpromise, and underdeliver’, dat is het beeld dat er volgens het onderzoek van de ICT sector bestaat. Helaas is het nog steeds zo dat een deel van de CRM projecten een ICT stempel heeft. En dat de CRM implementatie vanuit een ICT projectgedachte wordt ingezet. Met veel nadruk op functionaliteit, en weinig aandacht voor organisatorische impact, veranderprocessen en consequenties voor management aansturing.

Na bijna een kwart eeuw weten we bij CRM excellence wel beter. Het komt dan ook niet voor dat we geassocieerd worden met ‘Nerds’ die gebrek aan inzicht in de klant hebben.

Bron: MT.nl

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter