Social media buttons

Whitepaper: Campagnemanagement en Social Media

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Onze kennis, Whitepapers en artikelen

Veel organisaties vinden het moeilijk om succesvolle commerciële inspanningen te realiseren, en hierbij de verkoop- en marketingafdeling goed op elkaar te laten aansluiten. Zeker in deze tijd waarin de nadruk op het koopproces ligt en niet op het verkoopproces.

De koper heeft de touwtjes in handen en laat zich niet meer door mooie marketingacties verleiden. Hij moet er daadwerkelijk van overtuigd zijn dat er voldoende waarde aan hem en/of zijn organisatie wordt toegevoegd.

In dit whitepaper worden de effecten en aanpak beschreven van het toepassen van een verkoopgerichte marketing aanpak binnen uw organisatie. Een aanpak waarmee met duidelijke stappen,
meetbare resultaten worden bereikt. En waarin marketing- en verkoopinspanningen echt op elkaar zijn afgestemd en waarde toevoegen aan uw klanten en uw organisatie. Herkent u zich in één van onderstaande vraagstukken? Dan is het zinvol om verder te lezen.

  • Uw product- en/of dienstenaanbod is veelbelovend. Maar u vindt het lastig om de juiste contacten in de markt te vinden of om uw relaties te overtuigen van de kwaliteiten van hetgeen uw organisatie kan leveren.
  • U heeft het idee dat uw marketing- en verkoopactiviteiten onvoldoende bij elkaar aansluiten, of u haalt onvoldoende uit de investering die u in uw relaties heeft gedaan.
  • De inspanningen die door uw marketing- en verkoopafdeling worden geleverd, sluiten niet bij elkaar aan. Soms lijkt het alsof er geen sprake is van samenwerking.
  • Een marketingactie komt spontaan op en wordt even zo spontaan uitgevoerd. Daarna blijkt het lastig te zijn om het resultaat concreet vast te stellen.
  • U twijfelt over het directe effect van de marketinginspanningen van uw organisatie.
  • U heeft het gevoel dat klanten niet meer openstaan voor verkooppromoties en u merkt dat ‘prijs’ steeds vaker als argument in het verkoopproces wordt gebruikt.
  • U hoort steeds vaker dat u Social Media moet inzetten om uw klant te bereiken en het belangrijk is voor uw organisatie om daar actief in te participeren. U bent daar nog niet zo zeker van en weet niet precies of en hoe u dat zou moeten doen.

De meeste uitdagingen die ontstaan uit bovenstaande vraagstukken, zijn op te lossen door waarde aan uw klanten centraal te stellen. In dit whitepaper wil CRM excellence haar  visie delen om u te helpen uw marketingactiviteiten optimaal op te zetten en aan te laten sluiten bij het verkoopproces binnen uw organisatie. Met oog voor de samenhang tussen strategie en operatie en gebruikmakend van de kracht van CRM en Social Media.

Wilt u meer lezen over Campagnemanagement en Social Media, welke waarde nu écht toevoegt, hoe u vertrouwen opbouwt met uw klant en de inzet van Social Media deze doelen kunnen bevorderen? Vul dan onderstaand formulier in en download het volledige whitepaper.

Whitepaper Campagnemanagement en sociale media

 

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.