Mindshift in de Borstkanker Zorg

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Blog, Onze kennis

Gisteren leerde ik een bijzondere vrouw kennen. Iemand met levenservaring, iemand met een missie. En zoals zo vaak zijn er dan uitdagingen om de missie te volbrengen. In dit geval zijn het uitdagingen op het vlak van het verschuiven van de denkbeelden van de gevestigde orde. In de zorg is het traditionele denken namelijk nog erg populair en zijn specialisten bang om hun belangrijke rol te verliezen.

Zij gaat de zorg voor vrouwen met borstkanker veranderen. Zodat de vrouw achter de patiënt wordt gehoord en zij met haar aangetaste vrouwelijkheid de meest passende zorg krijgt die mogelijk is.

Als je toch al in zo’n kwetsbare positie zit, wil je inzicht hebben in je mogelijkheden. Je wilt mensen om je heen verzamelen die je begrijpen op menselijk vlak en die je niet alleen als een dossier zien. Dat blijkt in de praktijk best lastig. Dus heeft zij als ervaringsdeskundige een stichting opgezet, waarmee zij al heel veel vrouwen heeft geholpen. Kijk maar eens op www.noadin.nl. Ik vind dat op zich al bijzonder.

En wat heeft dit nu met CRM te maken? Alles!  Alles, omdat als je de klant/mens centraal stelt, er altijd iets moois uit ontspringt. In dit geval geen business natuurlijk, maar wel een fantastisch idee om #Project100 op te starten. Waarbij mensen een 100 euro donatie kunnen doen om deze mindshift in de zorg te helpen realiseren. Omdat iedereen wel iemand kent met deze verschrikkelijke ziekte. En waarbij iedereen een steentje kan bijdragen door zijn netwerk te vragen ook bij te dragen aan #Project100. Social media wordt hier breeduit ingezet in navolging van #ProjectXHaren. We hebben gezien hoe goed dat werkt 🙂 .

Ik vind het zelf erg leuk om al mijn ervaring en die van CRM excellence, over hoe je de klant centraal stelt en waarde toevoegt, toe te passen op zo iets wezenlijks. En het is geweldig om te zien hoe snel je dan stappen kunt maken. Ik hoop echt dat u, beste lezer, ons straks ook gaat helpen met #project100. Zodra het zover is, laat ik het weten. CRM excellence zal uiteraard haar steentje met raad en daad bijdragen! Het eerste wat u alvast kunt doen is om haar te volgen, zodat u op de hoogte bent van de ontwikkelingen op het gebied van vrouwvriendelijke borstkankerzorg: @SjoukjeNiehof

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter