CRM Buyers Guide 2012: top 10 CRM systemen beschreven en vergeleken

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Blog, Onze kennis

De 2012 CRM Buyers Guide is weer gepubliceerd. In dit jaarlijkse rapport van Vantive Media, worden de top 10 CRM software systemen (cloud of SaaS) onderzocht en met elkaar vergeleken.

Het rapport heeft als doel om zowel de business als de IT te helpen met het besparen van tijd en moeite in het selectie traject. Op basis van het rapport alleen kan geen definitieve selectie worden gemaakt, maar het rapport kan wel helpen om een eerste short-list te definiëren.
Door de meest strategische verschillen te benoemen tussen de top 10 CRM producten, kan de eerste selectie worden gemaakt van de systemen om dieper in te duiken. De uitkomsten van die vergelijking kunnen dan vervolgens naast het financiële plaatje worden gelegd.

Social media en social CRM
CRM producten zijn altijd onderhevig aan marktontwikkelingen. Belangrijke ontwikkelingen dit jaar hebben natuurlijk vooral te maken met social media en social CRM. De verwachtingen van de klant veranderen en de focus van organisaties zal, om mee te bewegen met de markt, moeten verschuiven van productgericht naar klantgericht. Dit is niet altijd even gemakkelijk om te realiseren, maar zeker niet onmogelijk. En simpel weg een vereiste om het hoofd boven water te houden.

Het juiste systeem voor uw specifieke situatie
Het juiste CRM systeem, dat op de juiste manier wordt gebruikt (in beide gevallen met hoofdletter J), ondersteunt daarbij. Het systeem met de meeste opties en functionaliteiten is dan ook zeker niet altijd het beste systeem voor uw organisatie. Dat hangt helemaal af van uw strategie, doelen, wensen en behoeften.

De CRM markt in kaart gebracht door Vantive Media:

De CRM markt in kaart gebracht door Vantive Media:

De vergelijking van de top 10 CRM systemen in schema:

De vergelijking van de top 10 CRM systemen in schema:

Bent u zich aan het (her)oriënteren op CRM? Dan is het rapport zeker een aanrader.  Let wel, het rapport zou nooit leidend moeten zijn. Immers, de auteurs zijn niet op de hoogte van uw specifieke situatie. Om die reden doen zij dan ook geen uitspraken over een eventuele ‘winnaar’.

Het beste CRM systeem voor uw organisatie, is het systeem dat aansluit bij uw specifieke wensen en behoeften. Heeft u daar hulp bij nodig? Het team van CRM excellence staat ook in 2013 weer voor uw klaar.

Meer informatie vindt u ook in ons whitepaper ‘Beheer van CRM applicaties’ en onze presentatie ‘10 bouwstenen voor een ideaal CRM project’.

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter