Hogere CRM budgetten voor 2013

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Nieuws, Onze kennis

Het budget voor Customer Relationship Management (CRM) gaat omhoog in 2013. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Gartner. Dit geldt voor bijna 50% van de bedrijven in Europa. Wat men wil bereiken met CRM? De klanttevredenheid verhogen. Voor de derde keer staat deze doelstelling op de eerste plaats.

Opvallend is verder dat doelstellingen die gerelateerd zijn aan het verlagen van de kosten in associatie met sales, marketing en klantenservices, niet meer in de bovenste helft van de ranglijst staan.

Als grootste uitdaging wordt het verkrijgen van klantinzicht en klantinformatie genoemd. Het onderzoek van Gartner is uitgevoerd in het vierde kwartaal van 2012 onder 20 industrieën in 33 Europese landen.

Bron: Customertalk

Populaire CRM systemen
Maar aan welke systemen wordt het budget onder andere gespendeerd? Capterra, adviesbureau op het gebied van software selectie, deed onderzoek naar het meest populaire CRM systeem. De resultaten verwerkte zij in een infographic (zie hieronder) waarin zij laat zien dat Salesforce op dit moment het meest populair is. Op de tweede plaats volgt Sage CRM. De verschillende softwareoplossingen zijn door Capterra beoordeeld op het aantal klanten, gebruikers en de aanwezigheid op sociale media.

Gekeken naar het aantal klanten bestaat de top 5 uit salesforce.com, Sage, Apptivo, Microsoft Dynamics en Maximizer. Wanneer wordt gekeken naar het totaal aantal gebruikers, benoemt het adviesbureau SAP, Zoho, Oracle, Sage en Microsoft Dynamics tot de top vijf.

Bron: Customertalk

top-20-crm-software-solutions-small

© 2012 Capterra, Inc.

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter