Man bezig met productiviteit en omzet op telefoon

Mobile CRM: Verhoogt productiviteit en omzet

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Blog

De cijfers liegen er niet om, mobile CRM kan een bedrijf veel opleveren. Naast dat de noodzaak van een mobile CRM-strategie steeds meer aanwezig is, heeft het waardevolle voordelen. Het gebruik van mobile CRM neemt al steeds meer toe, volgens onderzoek van Forrester zijn de belangrijkste redenen hiervoor hogere productiviteit van medewerkers, toename van de omzet en optimalisering van de klantenservice. Uit onderzoek van Nucleus Research blijkt dat de omzet met mobile CRM inderdaad kan stijgen met gemiddeld 14,6%. Daarnaast haalt 65% van de verkopers die met een mobile CRM tool werken hun target, tegenover slechts 22% van de verkopers die geen mobiele app gebruiken.

Een mobile CRM-tool zorgt ervoor dat informatie over klanten en relaties altijd actueel en up-to-date is. Nieuwe gegevens kunnen ter plekke ingevoerd worden, waardoor tijd en dubbel werk bespaard kan worden en de arbeidsproductiviteit kan stijgen. Met behulp van een mobiele tool kan er dus efficiënter gewerkt worden. Al eerder bleek dat een goed ontwikkelde app met een eenvoudige en intuïtieve bediening kan bijdragen aan een hogere gebruikersadoptie.

Om de noodzaak van een mobile CRM-strategie kunnen we niet meer heen. Maar dat is niet de enige reden waarom deze trend in opkomst is. Naast de noodzaak kan het ook veel opleveren op het gebied van klanttevredenheid, arbeidsproductiviteit en omzetverhoging en is het dus zonde om niet te integreren in uw huidige CRM omgeving.

Bent u benieuwd naar nog meer opvallende CRM-trends in 2015 en hoe u deze op uw eigen bedrijfsprocessen kunt toepassen? We bespreken 8 CRM trends in ons whitepaper:

Download het whitepaper