Vector van een landingspagina

CRM trends 2016: Welke lijken door te zetten?

Geschreven door redactie op . Geplaatst in Whitepapers en artikelen

CRM blijft zich ontwikkelen, de scheiding tussen marketing, sales, klantenservice verdwijnt en afdelingen overlappen steeds meer. Het ziet er naar uit dat de veranderingen in klantgedrag en klantbehoeften de trends voor dit jaar aansturen.

In dit whitepaper kijken we welke CRM trends die dit jaar verwacht werden ook daadwerkelijk door lijken te zetten. Indien u een analyse doet van de vorderingen van het afgelopen half jaar om de keuzes voor het komende half jaar goed te onderbouwen, is het verstandig om deze 6 trends mee te nemen in uw overwegingen. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor uw toekomstige keuzes?

De belangrijkste CRM trends die voor 2016 verwacht werden waren:

  • CRM & Marketing automation
  • Business analytics
  • CRM is sociaal
  • Mobiel CRM is blijvend
  • Customer experience is onderscheidend vermogen
  • CRM is SaaS

preview

Download het whitepaper CRM Trend 2016