Presentatie over CRM strategie

360 graden klantbeeld

Op welke wijze ondersteunt u uw medewerkers als het gaat om relevante klantinformatie?
Om de juiste beslissingen te kunnen nemen en in korte lijnen op basis van de juiste informatie met de klant te kunnen communiceren, hebben medewerkers informatie nodig. Adequate, zinvolle, correcte én volledige informatie.

Onze organisaties puilen uit van databases, software pakketten, websites, CMS systemen en Outlook agenda’s. Met overal meer of minder relevante informatie en (klant)data. Soms gemakkelijk beschikbaar, soms onmogelijk te verkrijgen.

Dat die situatie niet bijdraagt aan de ondersteuning van uw medewerkers om hun werk goed te doen, spreekt voor zich.

Bedien uw medewerkers met een 360 graden klantbeeld
Bedien uw medewerkers, en daarmee uw klant, daarom met een 360 klantbeeld. Door medewerkers de juiste informatie te geven, zijn zij in staat om wenselijke besluiten te nemen als het gaat om het overtreffen van de klantverwachtingen.

Bij CRM excellence helpen we u de verschillende informatiesoorten en –systemen te integreren tot één informatiebron op basis waarvan u bijvoorbeeld kunt kijken naar:

  • Het aantal producten dat een klant van u koopt en de frequentie waarmee ze dat doen (en welke producten dus niet: mogelijkheden voor cross- en upselling).
  • Kopen klanten een product meerdere malen, en kopen ze uit het hele assortiment? (waarom herhaalt men die aankoop?: leer uw ambassadeurs kennen)
  • Ontvangen, openen of lezen uw klanten uw emailnieuwsbrief? (welke onderwerpen vindt men interessant, welke aanbiedingen selecteert men: input voor optimalisatie)
  • Reageert uw klant op prijsacties? Hoe waardeert u dat in relatie tot loyaliteit? Zijn er klachten? (zijn die klachten vaker voorgekomen: reden voor excuses en ‘give away’)
  • Maakt de klant gebruik van uw selfservice-portaal? Wanneer heeft uw klant voor het laatst ingelogd? (Is uw klant wel op de hoogte van de mogelijkheden: input voor communicatie)
  • ‘Liked’ uw klant u op Facebook en volgt men u op Twitter, wat is zijn Klout-score (een indicatie van de mate van invloed die een persoon heeft binnen Social Media).