Organisaties die zich op dit moment (opnieuw) in een CRM software selectie traject begeven, hebben een grote uitdaging. Daar waar vroeger de focus lag op de kenmerken en de functionaliteit van de software, is dat al lang niet meer genoeg. De CRM software moet niet alleen aan de huidige wensen kunnen voldoen, maar moet ook de flexibiliteit hebben om toekomstige bedrijfsprocessen te ondersteunen en aan toekomstige ICT architectuur vragen voldoen.

Om de concurrentie voor te blijven en de Return on Investment van de CRM investering te vergroten, zijn veel organisaties bezig om hun processen met behulp van automatisering te verbeteren. Dat geldt ook voor klantprocessen, hoewel dit door de gewenste flexibiliteit lastiger blijkt te zijn. Daarom zou uw CRM systeem niet alleen in staat moeten zijn om deze processen op een flexibele manier te automatiseren, maar ook om de effectiviteit van de processen te meten. Zodat u keer op keer in staat bent om kleine procesveranderingen door te voeren.

• Single Interface
Hebben de medewerkers die direct klantcontact hebben de mogelijkheid om met eenzelfde interface de klanten te helpen? Of betekenen meerdere klantsystemen ook meerdere interfaces?

• Eenvoudige procesveranderingen doorvoeren
Is uw CRM systeem in staat om door middel van een intuïtieve, grafische gebruikersinterface snel processtappen en onderliggende regels door te voeren om de veranderingen in uw proces te ondersteunen?

• Complexe processen
Kan het CRM systeem de efficiency van uw complexe processen ondersteunen, bijvoorbeeld processen waar het veel transacties, korte tijdsintervallen of complexe regels bevat?

• Procesondersteuning
Stelt het CRM systeem u in staat om uw processen te ondersteunen en zoveel mogelijk te automatiseren waar noodzakelijk? Bijvoorbeeld door de toepassing van Workflows, die op basis van zogenaamde triggers activiteiten initiëren. Maakt uw CRM systeem het mogelijk om analyses te maken die tot procesverbetering kunnen leiden?

Wilt u meer weten over de waarde voor medewerkers en waar u op moet letten tijdens uw CRM software selectie? Download dan ons nieuwste whitepaper: ‘7 Aandachtspunten om een verkeerde CRM software selectie te voorkomen’.

whitepaper software selectie