Vier studenten CRM voor onderwijsinstellingen

CRM voor Onderwijsinstellingen

CRM voor onderwijsDe onderwijsinstelling heeft een centrale rol in de samenleving en communiceert dan ook met veel diverse belanghebbenden. Dit geeft u, als onderwijsinstelling, twee voordelen. Zo wordt er een positieve bijdrage gecreëerd aangaande de kwaliteit en de ontwikkeling van het onderwijs. Daarnaast voegt u veel waarde toe aan de belanghebbende en de verbetering van hun concurrentievoordeel.

Door de hoge complexiteit van het relatienetwerk en de interne organisatie, is het nodig om een overkoepelende visie en gemeenschappelijke afspraken te maken. Om er voor te zorgen dat CRM binnen een onderwijsinstelling slaagt, wordt er een CRM-systeem geïmplementeerd die de CRM strategie duidelijk vertaald. Belangrijk is dat de gebruikers worden begeleid voor een goede gebruikersacceptatie.

In dit whitepaper benoemen we de uitdagingen van CRM voor onderwijsinstellingen en hoe u zorgt dat het inbedden van een CRM strategie ook daadwerkelijk succesvol is. Ook vindt u in dit whitepaper twee cases van onderwijsinstellingen, wellicht dat u hierdoor verder geïnspireerd wordt om voor uw eigen organisatie ook stappen te ondernemen.

Download het whitepaper