Pijl in het centrum van het bord dat illustreert Opbouwen van een centraal klantbeeld

Opbouwen van een centraal klantbeeld

Om de klant centraal te stellen is een centraal klantbeeld onontbeerlijk. U kunt zich voorstellen dat het realiseren van het centrale klantbeeld met de vele mogelijkheden die er binnen uw organisatie zijn vaak prioriteit krijgt, maar wel een uitdaging is. Niet alleen omdat de klantprocessen dan goed georganiseerd moeten worden, maar ook dat duidelijk vastgesteld zou moeten zijn op basis van welke informatie beslissingen worden genomen. Daarnaast, ook niet in de laatste plaats, omdat het creëren van een centraal klantbeeld met data uit de verschillende systemen en op basis van de diverse klantinteracties, niet gemakkelijk is. In feite komt u dan al snel op het terrein van Big Data vraagstukken.

“De klant is in een positie gekomen waarin hij zelf keuzes kan maken, de markt kan beïnvloeden en een zwaardere stem in de commerciële aanpak van organisaties heeft”

In dit paper geven we antwoord op de vraag welk waarde een centraal klantbeeld heeft, welke variabelen daarbij van toepassing zijn en wat de drijvende factoren zijn achter de keuze voor een CRM investering. Zo worden onder andere de volgende aandachtspunten besproken als het gaat om het opbouwen van een centraal klantbeeld:

  • Risico gerelateerde aspecten
  • Hoe kan een centraal klantbeeld worden opgebouwd?
  • Wat zegt Harvard over klantbeleving?
  • Uitdagingen bij het centraal klantbeeld

Opbouwen centraal klantbeeld-01

Download het whitepaper “Opbouwen van een centraal klantbeeld”

  • Hoe wij omgaan met uw privacy leest u in ons privacy statement