Retailer en klant werken aan hun relatie

Retailer: Versterk de relatie met uw klant!

Met de opkomst van de internet winkels, zijn de marges binnen de retail zwaar onder druk komen te staan. Daarnaast worden klanten ook nog eens veeleisender. Ze willen een passend aanbod, de beste kwaliteit, de laagste prijs en de beste service en dan wel alles tegelijk. Voor retailers is dit een grote uitdaging om aan al deze verwachtingen te voldoen. Met het groot aantal retailers in Nederland, is het simpelweg geen optie meer om niet aan deze verwachtingen te voldoen. Wat moeten retailers in de bedrijfsvoering aanpassen om aan deze strenge verwachtingen te voldoen? In ieder geval is er een belangrijke samenhang tussen de opzet en uitvoering van de marketing campagnes, de beschikbaarheid van de juiste medewerkers als de klant hulp nodig heeft en de klantloyaliteit.

Dit whitepaper gaat in op deze samenhang en geeft inzicht in de mogelijkheden die de retailer heeft om zich te onderscheiden van de rest.

Klantloyaliteit

Klantloyaliteit heeft zijn voordelen
Een gezonde marge creëren heeft verschillende componenten die van invloed zijn. Het effect van deze aspecten zijn groter als het gaat om bestaande/loyale klanten dan als het gaat om een potentiële koper die nog helemaal nieuw is. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  1. Kosten
    • Bediening- en service kosten zijn voor een bestaande klant lager
    • Minder marketingkosten omdat een bestaande klant gerichter benaderd kan worden.
  2. Hogere betrokkenheid van de consument
    • Hogere ‘preferred’ positie bij de klant waardoor de concurrentiepositie versterkt wordt en de prijsconcurrentie minder zwaar telt.
    • Hogere continu inkomsten in plaats van actiematige push.
  3. De werving van nieuwe klanten wordt effectiever
    • Bestaande klanten kunnen als ambassadeur fungeren
    • Gemakkelijker look- a likes te vinden

Wilt u meer weten over de samenhang tussen campagne management, personeelsplanning en klantloyaliteit in de retail, waar onder andere 5 klantloyaliteits strategieën worden beschreven, hoe u een 360 graden klantbeeld kunt opbouwen en slim kunt plannen aan de hand van bezoekersaantallen? Vul dan onderstaand formulier in en download het volledige whitepaper ‘Retailers: Versterk de relatie met uw klant’!

Download het whitepaper ‘Retailer: Versterk de relatie met uw klant’

Whitepaper Versterk de relatie met uw klant