Sneak preview: Wat doen succesvolle bedrijven beter?

Recentelijk is voor de zesde keer de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2016 gehouden die is uitgebracht vanuit GO2socialmedia, CRM excellence en ProSpex. Tot nu toe hebben ruim 250 personen deelgenomen aan het benchmarkonderzoek. De deelnemers representeren dan ook een breed spectrum aan sectoren. Met name organisaties in de zakelijke dienstverlening en ICT zijn goed vertegenwoordigd. Het grootste deel van de respondenten is algemeen directeur, sales manager of marketing manager.

De centrale vraag dit jaar is wat succesvolle bedrijven beter doen als het gaat om New Business. Wat kan de gemiddelde marketeer of verkoopmanager hiervan leren? Waar laten deze professionals kansen liggen? En op welke onderdelen moeten de marketing- en verkoopmix worden verbeterd nu het speelveld rondom de klantcommunicatie is veranderd door de inzet van Content Marketing principes en social media kanalen?

Omdat de eerste onderzoeksresultaten inmiddels binnen zijn, hebben we gemeend alvast een kort overzicht van de (op dit moment) opvallende aandachtspunten met u te delen.

De volgende aandachtspunten worden besproken:

  • Toegevoegde waarde leveren
  • Uitgekiende contentmix
  • Kennis is key
  • Doelgroepbereik en relatiebouw
  • Kwalitatieve data blijft het kernprobleem

Sneak preview v3-1

Download de sneak preview

  • Hoe wij omgaan met uw privacy leest u in ons privacy statement