Overleg tussen twee medewerkers

Inzet van Social CRM

De ontwikkelingen op het gebied van Social Media gaan bijzonder snel. En de combinatie tussen Social Media en CRM (Social CRM) is snel gemaakt, omdat de klant centraal blijft staan. Daar waar eerst nog getwijfeld werd in hoeverre Social Media ingezet zouden moeten worden binnen de bedrijfsprocessen, is nu meer de vraag op welke wijze en wanneer. (Wat moeten we met Social Media binnen onze organisatie? Welke tools moeten we wel of niet gebruiken? Wat betekent de inzet van Social Media voor de bestaande werkwijze?)

Natuurlijk hangen de antwoorden op dit type vragen af van het doel dat u door de inzet van Social Media wilt bereiken. De belangrijkste redenen waarom onze klanten Social Media willen inzetten in hun bestaande CRM omgeving, zijn:

  • Branding en vergroten zichtbaarheid.
  • Een positieve perceptie van uw merk beïnvloeden.
  • Het opbouwen en onderhouden van relaties met doelgroepen.
  • Bouwen van een community voor binding met de doelgroep.
  • Intensiveren klantenservice.
  • Faciliteren onderzoek en productontwikkeling.
  • Toename in het aantal (gekwalificeerde) leads en sales.

In theorie zijn we het allemaal eens dat Social Media inmiddels een belangrijk medium is geworden in de interactie met onze klanten. Zowel voor marketing, sales als service processen. Meer over onze visie kunt u lezen in het white paper ‘Social CRM wordt volwassen’.

In de praktijk blijft de onzekerheid welke keuzes u op dit vlak zou moeten maken. Daar kunnen we u bij helpen. Vanuit de klant geredeneerd en niet vanuit de mooie Social Applicaties die beschikbaar zijn.

Wilt u met ons afstemmen op welke wijze u Social Media zou kunnen inzetten binnen uw CRM omgeving en welke doelen u hiermee centraal kunt stellen? Laat dan uw gegevens achter zodat een van onze specialisten contact met u kan opnemen om de mogelijkheden en voordelen te bespreken.

 

Neem contact op