Overleg tussen medewerkers

Goede doelen/ instellingen

Bij CRM excellence realiseren we ons iedere dag dat we ons in een luxe positie bevinden. Dagelijks helpen we mensen die voor hun organisatie bezig zijn met het nog klantgerichter maken van hun processen. Dat doen wij al 25 jaar met veel plezier en voldoening. Doordat aan die dienstverlening meestal een gezonde business case ten grondslag ligt, kunnen ook wij daar een goed belegde boterham mee verdienen en delen we in de waardering die onze klanten op hun beurt krijgen van hun klanten.

Aan de andere kant realiseren we ons ook dat niet iedereen zo bevoordeeld is. We vinden het dan ook belangrijk om onze kennis op het gebied van klantgericht ondernemen ook in te zetten voor organisaties die zich niet zozeer richten op economische groei, maar zijn georganiseerd rondom een meer maatschappelijk belang.

Hoe omgaan met de hand op de knip
En dat is hard nodig, want door bezuinigingen zijn er vanuit overheid minder gelden beschikbaar voor dergelijke organisaties. Ook blijkt dat consumenten steeds vaker de hand op de knip houden als het gaat om de ondersteuning goede doelen. Dat verschilt dus eigenlijk maar weinig met de problematiek waar commercieel gedreven organisaties mee worstelen.

De principes van CRM die gelden voor organisaties die gepokt en gemazeld zijn in optimalisatie van sales- en marketing processen, zijn dan ook vaak 1 op 1 toepasbaar voor goede doelen en non-profit organisaties.

In deze situaties helpen we door het creëren van waarde voor de klant met:

  • Het opzetten van een 360 graden klantbeeld waarmee inzicht wordt verkregen in de kenmerken en aanmeld- en opzegredenen van klanten.
  • Het verbeteren van de toegankelijkheid van de organisatie voor de donateurs voor vragen en het bouwen van communities rondom de organisatie-specifieke interesse gebieden.
  • Het nieuw inrichten van interne processen om de donateurs beter van dienst te kunnen zijn en tegelijkertijd efficiënter te kunnen werken.
  • Geïntegreerd en efficiënt inzetten van online marketingmiddelen

Referenties

Relevante kennisdocumenten
Blogbericht: Mindshift in de borstkanker zorg
Whitepaper: De CRM Coach, uw sparringpartner tijdens CRM trajecten