Overleg tussen werknemers over CRM diensten

Ledenorganisaties

Recente wetgeving, zoals het ‘Initiatiefvoorstel-Van Dam’ zorgt er voor dat er  steeds meer inspanning nodig is om leden te behouden. Ook het werven van nieuwe leden wordt lastiger gezien de introductie van het Bel-me-niet register van de stichting Infofilter.

Er komt dan ook meer nadruk te liggen op de marketinginspanningen van ledenorganisaties en specifiek op het creëren  van waarde voor de klant door het leveren van een goed product en een excellente service. Voor veel ledenadministraties betekent dit een een grote omslag.

Maar hoe creëert u als ledenorganisatie waarde voor uw klant?
De aanpak die daarvoor nodig is bestaat in ieder geval uit:

  • Het opzetten van een 360 graden klantbeeld waarmee inzicht wordt verkregen in de kenmerken en aanmeld- en opzegredenen van klanten.
  • Het verbeteren van de toegankelijkheid van de organisatie voor de leden voor vragen en het bouwen van communities rondom de organisatie-specifieke interesse gebieden.
  • Het initiëren van cross- en upsell mogelijkheden afgestemd op de behoeftes van de leden.
  • Het nieuw inrichten van interne processen om de leden beter van dienst te kunnen zijn en tegelijkertijd efficiënter te kunnen werken.

CRM excellence heeft in projecten met ledenorganisaties oplossingen geboden voor deze vraagstukken variërend van het inrichten van campagnemanagement voor werving van nieuwe leden tot het compleet inrichten van ledenadministratie met honderdduizenden leden.

Doordat we niet gelieerd zijn aan specifieke software leveranciers kunnen we onafhankelijk adviseren hoe voor uw organisatie de problematiek het best benaderd en opgelost kan worden. Als dat zonder software kan doen we dat en als u al een keuze heeft gemaakt voor een pakket kunnen we samen met uw specialisten afgewogen keuzes maken met betrekking tot de implementatie.

Referenties

Relevante content
Whitepaper: Campagnemanagement en social media
Whitepaper: CRM Coach, uw sparringpartner tijdens CRM trajecten