Skip to main content

Bij het selecteren van CRM software is één van de aandachtspunten de competenties van de IT binnen uw bedrijf. Organisaties zijn in veel gevallen afhankelijk van de ICT infrastructuur om hun klanten goed te helpen en succesvol te zijn. Nu nog veel meer dan vroeger. Dat is een van de belangrijkste redenen waarom er veel druk op de interne ICT afdeling staat.

Te weinig ICT resources of teveel tijdsdruk kan uitmonden in het afremmen van de ontwikkeling van uw organisatie. Daarom is het van belang om u vooraf te realiseren welke vraagstukken er spelen als het gaat om de inzet van de ICT afdeling voor en na de CRM implementatie.

De volgende vragen zou u uw potentiële CRM software moeten stellen:

  • Industrie standaarden
    Maakt het CRM systeem gebruik van standaard technologie die ook in uw organisatie wordt toegepast, zodat de ICT medewerkers geen nieuwe technologie onder de knie hoeven te krijgen om de gebruikers te kunnen ondersteunen?
  • Versiebeleid
    Is het mogelijk om nieuwe updates van het CRM systeem snel door te voeren waarbij specifieke aanpassingen meegenomen kunnen worden zodat de aanpassingen niet opnieuw gemaakt hoeven te worden?
  • Web Services
    Is het CRM systeem in staat om Web Services toe te passen waardoor het mogelijk is om standaard protocollen zoals XML toegang te geven en daarmee een grote mate van flexibiliteit te creëren?
  • Gemak om aanpassingen door te voeren
    Kunnen aanpassingen in processen en rapportages door opgeleide key users worden gedaan, zodat de ICT medewerkers hier niet mee belast hoeven te worden?

 

Wilt u meer weten over minimale IT vereisten en CRM software? Download dan ons nieuwste whitepaper: ‘7 Aandachtspunten om een verkeerde CRM software selectie te voorkomen’.

 

whitepaper software selectie