Om succesvol te zijn, wilt u dat uw organisatie in staat is om te groeien en zich aan te passen aan veranderende omstandigheden. Datzelfde geldt voor uw CRM ondersteuning. Om uw organisatie nu en in de toekomst goed te kunnen ondersteunen, moet uw CRM in staat zijn om te kunnen groeien en te veranderen. Door alleen naar de huidige functionele eisen en wensen te kijken, en wellicht zelfs naar de functionele eisen van de belangrijkste gebruikersgroep, doet u de groei en het aanpassingsvermogen van uw organisatie aan veranderde marktomstandigheden te kort. U zou rekening moeten houden met de volgende aspecten:

  • Flexibiliteit
    Is het eenvoudig om wijzigingen in de bedrijfsprocessen door te voeren in uw CRM applicatie zonder dat hiervoor ontwikkelaars nodig zijn?
  • Werelddekking
    Ondersteunen de software en de leverancier indien gewenst meerdere tijdzones, talen en valutasoorten?
  • Integraties
    Zijn de integraties met uw back office systemen gemakkelijk te realiseren en de wijze waarop deze integraties ingericht worden voor eventuele upgrades?
  • Uitbreiding
    Is het mogelijk om nieuwe gebruikersgroepen, business units of afdelingen in een later stadium op eenvoudige wijze toe te voegen en te implementeren?
  • Schaalbaarheid
    Is het CRM systeem erop gebouwd om de aantallen gebruikers die voor u noodzakelijk zijn, voldoende te ondersteunen en voldoende snelheid te bieden zodat de gebruikersadoptie zo hoog mogelijk blijft? Of zijn er beperkingen aan het aantal gebruikers?

Meer lezen over de  keuze voor CRM software en dat deze ook daadwerkelijk uw bedrijfsvoering zal ondersteunen, risico’s zal verminderen en de basis zal bieden voor continue groei en verandering? Download dan hieronder ons whitepaper.

whitepaper software selectie