Bedrijven maken gebruik van CRM voor de maakindustrie om hun bedrijfsprocessen te stroomlijnen en een ongeëvenaarde klantenservice te bieden. Voorheen reageerde een productiebedrijf op wat een klant nodig had. Het is nu geëvolueerd en is nog klantgerichter geworden door verschillende oplossingen voor productiesoftware te integreren. Hier geven we 4 voordelen van een CRM systeem voor een productiebedrijf met de typische productiefuncties.
1. Nauwkeurige vraagvoorspelling
Deze functie is uitermate handig voor bedrijven die actief zijn in snel veranderende industrieën zoals hightech, elektronica, detailhandel, enz. Een CRM-oplossing kan fabrikanten helpen de tijd te verkorten die nodig is om een product te ontwikkelen vanaf de conceptfase tot de levering op de markt. U hoeft dus niet te investeren in verschillende software voor productieplanning.
2. Verbeterde productkwaliteit
Om in business te blijven, moet een productiebedrijf consistent en efficiënt hoogwaardige producten blijven produceren. Ondermaatse of defecte producten zullen niet alleen het merkimago aantasten, maar ook resulteren in ontevreden klanten, wat leidt tot een vermindering van omzet. Met CRM voor productie kan een bedrijf gegevens uit meerdere bronnen verzamelen en analyseren en in realtime procesfouten uitzoeken die bijdragen aan productdefecten.
Lees ook:
→ Een CRM project aanpakken in 5 stappen
3. Intelligente supply chain
Het niet vereenvoudigen en optimaliseren van bedrijfsactiviteiten kan leiden tot te complexe processen. Bovendien kunnen kostbare implementaties van productiebeheersoftware een effect hebben op de gewenste ROI van het bedrijf. Door CRM in de productiesector in te zetten, kunnen fabrikanten gedetailleerde en nuttige inzichten krijgen over activiteiten, voorraadbeheer, orderverwerking, opslag en distributieketens.
4. Verrijking van klantrelaties
Klantrelatiebeheer in de maakindustrie kan van een groot belang zijn voor een organisatie. Veilige levering van een product en after-sales services zijn net zo belangrijk voor een productiebedrijf als het afsluiten van een nieuwe deal. Een CRM-systeem voor een productiebedrijf helpt om eventuele garantie-, reparatie- of serviceproblemen bij te houden en om dagelijkse vragen en serviceaanvragen te beheren. Dit zal leiden tot minder vertragingen en boetes en meer vervolgverkopen.
Denkt u nu dat een CRM-systeem handig is voor uw organisatie, maar weet u niet hoe u hier de eerste stappen in kunt maken? Download dan gratis ons whitepaper over de ‘7 aandachtspunten om een verkeerde CRM software selectie te voorkomen”.