Skip to main content

CRM-software (Customer Relationship Management) is essentieel voor elke marketing-, verkoop- en klantenservice-afdeling. Hiermee kunt u de informatie van uw klanten vastleggen en hun interacties met uw bedrijf bijhouden. Hoe u ervoor kunt zorgen dat u de relatie met uw klanten kunt verlengen leest u hier.

Gebruik inkoopgeschiedenis voor verkoopkansen
Het is gemakkelijker om aan bestaande klanten te verkopen dan nieuwe aan te schaffen. Verbeter uw verkoopprestaties door de aankoopgeschiedenis van uw bestaande klanten te analyseren en promoties of evenementen te ontwerpen die speciaal voor hen zijn ontworpen. Als ze bijvoorbeeld onlangs een grote order geplaatst hebben van één product, kunt u uw CRM programmeren om gerelateerde producten aan te bevelen. Dit vergroot niet alleen uw winstmarges, het maakt het leven van klanten ook een stuk eenvoudiger en bevordert terugkerende klanten.

Personaliseer klantcommunicatie
Door al klantcontactmomenten te integreren in uw CRM software, kunt u de communicatie personaliseren om beter bij klanten te resoneren. Personaliseren is een eenvoudige manier om uw klanten zich speciaal te laten voelen. Voeg de activiteit bijgehouden door andere analysehulpmiddelen zoals zoekgeschiedenis toe aan de contactrecords van die klanten in uw CRM. Gewapend met deze info kunnen uw verkoop- en marketingteams op maat gemaakte e-mails en andere vormen van bereik aanpassen op basis van klantvoorkeuren en gedrag.

Monitor klantinteractie
Realtime gegevens zijn van cruciaal belang bij het leveren van waardevolle klantcommunicatie. En het is vooral belangrijk als u de waarde van uw relaties wilt vergroten. Als een klant in maanden geen aankoop heeft gedaan of toegang heeft gehad tot uw inhoud, loopt u een groot risico deze te verliezen. Gebruik uw CRM om alert te blijven en klanten terug te laten komen. Voed en herstel deze relaties door CRM-meldingen in te stellen om u te waarschuwen wanneer een klant interactie heeft met uw website of product. Vertegenwoordigers kunnen vervolgens opnieuw verbinding maken met aanbiedingen of deze uitbreiden, waardoor de koopervaring gerichter, actueler en gestroomlijnder wordt.

Denkt u nu dat een CRM-systeem handig is voor uw organisatie, maar weet u niet hoe u hier de eerste stappen in kunt maken? Download dan gratis ons whitepaper over de ‘7 aandachtspunten om een verkeerde CRM software selectie te voorkomen” hieronder.