Elke verandering in een organisatie brengt risico’s met zich mee, zo ook de implementatie van nieuwe software. Vaak wordt een CRM systeem aangeschaft zonder vooraf de mogelijke risico’s in kaart te brengen, waardoor niet het gewenste resultaat wordt behaald. En dat is uiteraard zonde van uw investering en moeite. Daarom is het belangrijk om na te gaan welke risico’s de implementatie van het door u geselecteerde systeem met zich mee kan brengen.

Bij het analyseren van mogelijke risico’s moet u denken aan de volgende aspecten:

  • Biedt het CRM systeem voldoende mogelijkheden om data en functionaliteit te beveiligen?
  • Heeft de leverancier een toekomstvisie op de te gebruiken technologie en een roadmap waarin hij de te verwachten ontwikkelingen met u heeft gedeeld Wat betekent deze toekomstvisie voor uw toekomstig concurrentievoordeel?
  • Heeft de leverancier referenties die passen bij de vraag die u heeft en is het mogelijk om met deze referenties in contact te komen?
  • Staat de leverancier erom bekend dat deze realistische verwachtingen wekt als het gaat om de te nemen stappen om een succesvolle CRM implementatie te realiseren? Kan de leverancier bogen op voldoende succesvolle CRM implementaties?
  • Kan de leverancier duidelijk maken welke onderhouds- en beheerkosten van toepassing zijn na de implementatie? En welke kosten een upgrade met zich meebrengt?

Wilt u meer weten over de waarde voor medewerkers en waar u op moet letten tijdens uw CRM software selectie? Download dan ons nieuwste whitepaper: ‘7 Aandachtspunten om een verkeerde CRM software selectie te voorkomen’.

whitepaper software selectie