Zorg dragen voor uw klanten is altijd een goede manier om zaken te doen. Het maakt niet alleen uw nieuwe acquisitiekosten lager, maar het blijft ook lang winstgevend. Of u nu in bankieren en financieren, in de detailhandel of in een andere branche zit, klantrelatiebeheer kan grote invloed hebben op uw bedrijfsresultaten. De kern van deze CRM architectuur bestaat uit goede CRM software om u te helpen klantgegevens te consolideren en verkoop-, marketing- en serviceprocessen te integreren. Daarom dat wij de keuze voor de geschikte software makkelijker maken met de top 10 CRM systemen die u kan gebruiken voor de verbetering van uw klantrelatie.

Top 10 CRM systemen

Salesforce
Salesforce CRM maakt deel uit van het Salesforce-verkoop- en marketingplatform. Deze software is gericht op kleine bedrijven, maar is tegelijkertijd zeer schaalbaar en biedt een uitgebreid pakket met hulpmiddelen voor contact- en leadbeheer. Wanneer geïntegreerd met andere Salesforce-apps, levert de CRM-tool naadloze salesforce- en marketingautomatisering, verkoopanalyses en cloudopslagmogelijkheden. Omdat het deel uitmaakt van het Salesforce-ecosysteem, genieten gebruikers van deze app native integratie met een uitgebreid verkoop- en marketingplatform. Momenteel heeft Salesforce CRM ook toegang tot het door de onderneming ondersteunde AI-leadbeheer van het bedrijf. U kunt de software 14 dagen verkennen wanneer u zich hier aanmeldt voor de gratis proefversie van Salesforce CRM.

Top 10 CRM systemen Salesforce

Bron: Salesforce

Dynamics CRM (Microsoft)
Met Microsoft Dynamics CRM kunt u uw klantrelaties op één plek beheren. Het is een veelzijdig platform waarmee u alle klantcontactgegevens kunt opslaan om vertragingen bij het bevorderen van beweging door uw verkooptrechter te verminderen. Het is een gecentraliseerd programma waar iedereen, indien nodig, de klantrelatie kan overnemen om vooruitgang te boeken.

Dynamics CRM biedt de traditionele uitstraling van een Microsoft-product. Als u bekend bent met Office-producten of als u SharePoint op uw werk gebruikt voor uw infrastructuur, is dit een goede optie om te overwegen. De gebruikersinterface is overzichtelijk en eenvoudig waardoor het gemakkelijker wordt om te leren hoe u het CRM systeem gebruikt. Het houdt uw trainingsvereisten beperkt tot een minimum zodra u besluit dit platform te gebruiken.

Lees ook:
Een geschikt CRM-pakket selecteren voor uw situatie

ZOHO
Zoho CRM wordt veel gebruikt door freelancers en kleine bedrijven met een focus op sourcing van sociale media. Het integreert met de Facebook- of Instagram-pagina’s van potentiële klanten om potentiële klanten te vinden. Leads van sociale media worden geleid naar een verkooppijplijn, waar verkopers prospects naar conversies beginnen te duwen. Taken en updates zijn nauw verbonden met elke lead voor monitoring. Zoho heeft ook een freemium, maar alleen voor maximaal tien gebruikers. Als u meer wilt weten over dit product en wat het te bieden heeft, kunt u zich hier aanmelden voor een gratis proefversie van Zoho CRM.

SuperOffice CRM
Superoffice is het meest geschikt voor middelgrote bedrijven die op zoek zijn naar een gebruiksvriendelijk CRM systeem waarmee verkoopactiviteiten gevolgd kunnen worden, leads kunt verzorgen, gerichte e-mailcampagnes kunt verzenden en snel kunt reageren op tickets voor klantenondersteuning. SuperOffice CRM heeft één doel; om u te helpen meer klanten te vinden, ze bij u kenbaar te maken en te behouden. SuperOffice CRM integreert met alle Office-toepassingen en ondersteunt alle toonaangevende technologieplatforms. Het is beschikbaar op elk apparaat.

Pipedrive
Pipedrive is een van de populairste CRM apps op de markt. Het heeft een nette visuele interface die u een snel overzicht geeft van uw verkoopproces. De software richt zich op de pijplijn als de belangrijkste functie om uw verkoopcyclus transparant te laten verlopen.

Wat maakt het uniek? Het heeft een zeer visuele verkooppijplijn om deals en activiteiten te volgen vanaf het eerste contact tot het sluiten. Hoewel veel CRM-apps ook boards hebben, is de lay-out van Pipedrive kleur gecodeerd en netjes, zelfs met een foto van de verkoper of contactpersoon met betrekking tot de deal. De CRM software heeft ook solide Android- en iOS-apps, waar de visuele pijplijn gemakkelijk toegankelijk is.

SugarCRM
SugarCRM is een van de beste klantbeheersystemen op de markt en werkt samen met meer dan 50.000 bedrijven bij het bieden van nauwkeurig accountbeheer voor taken met betrekking tot verkoop. Zoals te zien is in de gegevens van het bedrijf, is de SugarCRM-app meer dan 7 miljoen keer gedownload en geprobeerd, omdat deze beschikbaar is in 9 verschillende talen. Veel klanten prijzen de aanpasbaarheid van de app, met name de mogelijkheid om unieke klantrelaties te creëren, merkbekendheid te verspreiden en hoogwaardige klantenservice te leveren. De aanpasbaarheid van SugarCRM komt doordat de app een open-sourceplatform is, waarmee gebruikers organisatiestructuren gemakkelijk kunnen beheren en sorteren, zelfs op het eerste gezicht.

Top 10 CRM systemen SugarCRM

Bron: SugarCRM

Teamleader
Teamleader is een cloudgebaseerde oplossing voor klantrelatiebeheer die geschikt is voor MKB-bedrijven en grotere groeiende bedrijven. Belangrijkste kenmerken van de oplossing zijn zelfstandige verkoopautomatisering, klantenservice en ondersteuning, helpdesk, selfservice op het web en livechat. Gebruikers kunnen hun verkoopcontacten organiseren, vitale documenten bewaren en de pijplijn analyseren via een uniforme database. Een kalenderfunctie is beschikbaar om afspraken en vervolgherinneringen in te stellen. Teamleider is ook uitgerust met projectmanagement en rapportage van prestaties van medewerkers. Het platform kan worden aangepast aan de behoeften van verschillende bedrijfstypes. Types zoals reclamebureaus, bouwbedrijven, productie, media en consulting bureaus’s.

Ook interessant:
Vraag een CRM-blauwdruk aan voor uw organisatie

Exact online
Een geïntegreerd CRM systeem met enkele echt handige apps geeft u altijd inzicht in alle klantinformatie: van beursafspraken tot e-mailgeschiedenis, van overeenkomsten en offertes tot facturen en bestellingen. Iedereen in het bedrijf kijkt naar dezelfde, actuele informatie, omdat deze centraal wordt opgeslagen en beschikbaar wordt gesteld. Met Exact voor CRM kan verkoopbeheer hun voorspellingen nog nauwkeuriger maken en krijgen financiële managers inzicht in de kosten van klantenwerving.

Top 10 CRM systemen Exact online

Bron: Exact Online

Afas Software
De CRM Afas Software is er niet alleen om de relaties met klanten te onderhouden. In één centraal systeem heeft u toegang tot de klantstatus, de communicatiematrix en dossiers. Met behulp van company.info heeft deze software gemakkelijk toegang tot de meest up-to-date gegevens over uw klanten. De AFAS Pocket App maakt het mogelijk om alle belangrijke info uit deze software tot uw beschikking te hebben op uw smartphone.

Hubspot
HubSpot CRM maakt deel uit van het HubSpot verkoop- en marketingpakket. De CRM app is gratis beschikbaar en ontworpen om te integreren met de betaalde Sales Pro- en Marketing Pro-tools om u te helpen leads te voeden, de conversieratio te verhogen en uw inkomende marketing te starten. Het is 100% gratis bij onbeperkte gebruikers en heeft geen vervaldatum. HubSpot biedt kern CRM-functies zoals contactbeheer en lead-to-conversiepijplijn. De tools en workflows zijn vrij eenvoudig, zelfs niet-technische gebruikers of managers die nieuw zijn met CRM zullen deze app gemakkelijk kunnen gebruiken.

Bent u op zoek naar een onafhankelijke partij die u naar de beste CRM oplossing voor uw bedrijf of organisatie leidt? Het CRM traject begint met het selecteren van het juiste CRM pakket. CRM excellence kan u helpen met deze selectie door jarenlange ervaring en een brede expertise. Wij helpen u graag naar de juiste CRM oplossing die geschikt is voor uw organisatie.