CRM ARCHITECTUUR

“Uw IT afdeling is overvraagt als het gaat om de CRM architectuur? Dan kunt u onze experts inschakelen om de CRM architectuur in uw infrastructuur in te passen”

CRM architectuur als basis

De CRM architectuur is een belangrijke factor die de keuzes voor uw CRM software beïnvloeden. Immers, het totale CRM domein moet dusdanig ingericht zijn dat de CRM infrastructuur ook in de toekomst te beheren blijft zonder dat de beheerkosten te hoog worden. Ervaring leert dat er een probleem ontstaat wanneer er in het beginstadium van het CRM project niet over een toekomstbestendige CRM architectuur wordt nagedacht. Bijvoorbeeld door te veel noodzakelijke maatwerk integraties, of doordat vragen uit de organisatie niet meer op een standaard wijze opgelost kunnen worden.

Om de CRM software mee te laten bewegen met de veranderingen die noodzakelijk zijn, gebaseerd op gewijzigde klantvragen, wijzigingen die plaatsvinden in de organisatie zelf of regelgeving, is het noodzakelijk dat er een CRM architectuur wordt gekozen waarbinnen de verschillende software componenten op elkaar aangesloten kunnen worden. Denk hierbij aan het voeden van het centrale klantbeeld en het ondersteunen van de customer journey. Hiervoor moet informatie tussen softwaresystemen uitgewisseld kunnen worden. Onze CRM Solution Architect helpt u hierbij!

CRM architectuur en gebruikersadoptie

Dat een goede CRM architectuur een positief effect heeft op de gebruikersadoptie, is logisch. Immers, als een gebruiker de benodigde informatie beschikbaar heeft om goed te kunnen functioneren, dan is de kans groot dat de gebruikersadoptie hoog is. Automatisch geholpen worden in zijn of haar werk op basis van triggers en workflows en weinig oponthoud werkt natuurlijk erg gemakkelijk.

Foutmeldingen, wachttijd, dubbele data, verkeerde output en het gevoel alleen maar data in te voeren en er niets voor terug te krijgen, hebben een negatief effect op de gebruikersadoptie. Onze CRM geeft u feedback op uw CRM infrastructuur zodat u de juiste keuzes kunt maken.

Vraag hier het whitepaper gebruikersadoptie aan

Hoe uw CRM projectmanagement samenhangt met gebruikersadoptie

  • CRM management aansturing
  • Doelstellingen
  • Organisatie
  • Software gebruik
  • Rapportage
  • Beheer en ondersteuning
  • Training
  • Verdere ontwikkeling

Voordelen van een CRM Solution Architect voor uw CRM architectuur

Een belangrijk voordeel van het inzetten van een CRM coach is dat u gebruik kunt maken van vele jaren ervaring en vele voorbeelden die wel en ook niet hebben gewerkt. Een coach die in zijn vakgebied voorop loopt en alle ontwikkelingen die het CRM domein raken, bijhoudt. Die aangeeft wanneer de privacy wetgeving binnen het CRM domein goed geborgd is en die ervoor zorgt dat kennisoverdracht en werkoverdracht mogelijk zijn en u niet afhankelijk bent van de kennis van één collega.

Bekijk meer thema's over CRM coaching:

CRM management sessie

De ambities, kansen én uitdagingen voor uw project worden vastgesteld.

Sparringspartner

Bij alle keuzes, beslissingen en belangrijke CRM projectmijlpalen staan wij voor u klaar als CRM expert.

CRM documenten reviewen

Documenten die in uw project gebruikt worden, zijn eenduidig en compleet.

Wilt u ook een sparringpartner die u helpt met uw CRM infrastructuur keuzes zodat uw gebruikers hier nog jaren plezier van hebben?

Ja dat wil ik