Skip to main content

Heeft u een project maar geen hulpmiddelen voor projectbeheer om de betrokken taken, mensen en middelen te beheren? CRM-software voor projectmanagement kan u in veel onderdelen van een project ondersteunen. Projectmanagement is zelf een grote onderneming. U moet uw tijd verdelen over vergaderingen, mensen managen, middelen, deadlines, enzovoort. Om meer vat te krijgen op uw project kan CRM-software van grote meerwaarde zijn.

Aankoopgeschiedenis meenemen in uw project
Laten we een typisch gebruik van projectmanagement in een CRM schetsen. Zodra een lead in de CRM wordt ingevoerd, zijn er processen om die lead om te zetten tot een echte klant. Sommige klanten hebben zeer weinig aandacht nodig. Anderen, een beetje meer. Afhankelijk van de branche van de klant en de aard van het bedrijf, kan hun aankoopgeschiedenis aandacht voor specifieke behoeften bevatten. Hier kan projectmanagement een rol spelen.

Voorzien in de behoeften
Klantrelatiebeheer omvat het beheren van de verwachting van een klant. Met projectmanagement is het gemakkelijker om aan die specifieke behoeften te voldoen, onvoorziene problemen op te lossen en noodzakelijke taken uit te voeren. Nadat het project is voltooid, worden de trackinggegevens binnen de CRM verzameld, zodat verwijzingsmarketingcampagnes kunnen worden gemaakt.

Alles in één dashboard
Zoals u ziet, werken projectbeheer en CRM goed samen. Het flexibele karakter van een alles-in-één programma heeft bedrijven geholpen veel sneller te groeien. Met alle gegevens vastgelegd en weergegeven in een enkel dashboard, kunnen alle teamleden de voortgang volgen en indien nodig aanpassingen doorvoeren. Naarmate de technologie zich ontwikkelt, zoekt u naar projectbeheer om deze rol binnen het CRM-platform te vergroten.

Bent u benieuwd hoe u projectmanagement kunt verbeteren met CRM? Lees dan meer over projectmanagement.