Skip to main content

Het voornaamste doel van een organisatie is het aantrekken en bedienen van een doelgroep. Om dat te kunnen doen, is het van belang om de relatie met klanten te begrijpen en hierop in te spelen. Dit heeft alles te maken met CRM. In deze blog vertellen we wat met CRM bedoeld wordt en waarom je als ambitieuze organisatie het beste kunt kiezen voor een online CRM.

 

Wat betekent CRM? 

CRM staat voor Customer Relationship Management, wat kortgezegd ‘klantrelatiebeheer’ betekent. CRM is het onderhouden en versterken van de relatie met de klant. Onder CRM vallen alle hulpmiddelen, strategieën en processen aan de hand waarvan een organisatie klantdata beter kan begrijpen en gebruiken. Om de relatie met de klant te onderhouden en te versterken, vindt CRM zijn weergave in de gehele bedrijfsstrategie. CRM is gericht op relaties met bestaande en toekomstige klanten.  

 

Wat is een offline CRM? 

Een offline CRM is een CRM-systeem dat wordt geïnstalleerd binnen de beveiligde omgeving van een organisatieHet is alleen mogelijk om met de computers op het kantoor in te loggen in het CRMsysteem. In principe is een offline CRMsysteem dus alleen vanuit een kantoorpand toegankelijk. 

 

Wat is een online CRM? 

Een online CRM is een CRM-systeem dat zich in de cloud bevindt. Een online CRM-systeem werkt namelijk via het internet, zodat medewerkers vanaf elke plek en op elk gewenst moment toegang tot de CRM kunnen krijgen. Dat betekent dat medewerkers bijvoorbeeld ook thuis gemakkelijk toegang hebben tot het online CRM-systeem.  

 

→ Ook interessant: Top 10 CRM systemen
→ Ook interessant: Gratis whitepaper: een CRM-systeem selecteren

 

Wat heb je aan een online CRM? 

Organisaties worden steeds dynamischer. Werkdagen zijn vaak allang niet meer van negen tot vijf, klanten willen last minute over kunnen gaan of af kunnen zien van een bestelling en organisaties willen snel kunnen groeien. Een online CRM past hierbij, want online CRM is flexibel, up-to-date en toegankelijk. We zullen hieronder de voordelen bespreken:  

 Een online CRM:

  •  kan vanaf verschillende apparaten worden geopend en bediend. Dit betekent dat werknemers niet alleen op computers op het kantoor toegang hebben tot een CRM, maar ook vanaf hun smartphone of tablet; 
  •  kan vanaf verschillende locaties worden gebruikt, op elk gewenst moment. De meeste werknemers hebben een smartphone bij zich, waardoor het CRM altijd even gemakkelijk gecheckt kan worden; 
  •  kun je gemakkelijk aanpassen aan de eigen wensen. Je kunt online een dashboard beheren en verschillende functies toevoegen of verwijderen. Zo is het mogelijk om een online CRM aan te passen aan de doelstellingen en klanten van jouw organisatie; 
  •  is erg veilig, omdat alleen medewerkers met de juiste rechten toegang kunnen krijgen tot het systeem; 
  •  groeit mee met jouw organisatie. Het systeem kan zo ook in de toekomst helpen om de relaties met klanten te beheren en inzichtelijk te houden, zodat je als organisatie altijd optimaal gebruik kunt maken van de mogelijkheden; 
  •  maakt het een stuk gemakkelijker om up-selling en cross-sellingtoe te passen op basis van eerdere aankopen van klanten; 
  •  biedt talloze inzichten in de relatie met klanten, waar je als organisatie op in kunt spelen om het aantal klanten én verkopen te laten toenemen. 

 

CRM excellence als CRM-expert

CRM excellence is al meer dan 25 jaar werkzaam in de CRM-sector. We helpen klanten bij de keuze en implementatie van een CRM systeem. Zo hebben we al honderden tevreden klanten geholpen met verschillende CRM uitdagingen.

Ziet u de voordelen van CRM wel zitten, en bent u benieuwd wat een CRM systeem specifiek aan uw organisatie kan bieden? Neem dan contact met ons op, we laten u graag de voordelen zien van een CRM-systeem voor uw organisatie.

Neem contact op