Presentatie over CRM strategie

CRM strategie: ontwerpen en revitaliseren

Een doordachte CRM strategie verankert CRM in uw organisatie en verwezenlijkt zakelijke doelstellingen.

Welk zakelijk doel streeft u na en welke processen zijn nodig om dat doel zo efficiënt mogelijk te bereiken? Dat is waar een CRM strategie om draait. Om succesvol te zijn moet CRM worden beschouwd als business strategie en niet als technologie. Technologie kan immers alleen ondersteunend zijn wanneer u weet wát ondersteund moet worden. Dan kan een gerichte keuze worden gemaakt.

Marketing-, sales- en serviceprocessen die bijdragen aan uw zakelijke doelstellingen
In feite is dat wat de juiste CRM strategie doet. Daarom formuleren wij samen met u waar u naar toe wilt werken in de toekomst en kijken we wat er nodig is om dat te bereiken. Het optimaliseren en bijstellen van uw marketing-, sales- en serviceprocessen alleen is natuurlijk niet voldoende. Net zo essentieel is de vraag wat die veranderende processen betekenen voor de rest van uw organisatie.

CRM raakt de hele organisatie, draagvlak is voorwaarde voor succes
Het omzetten van uw CRM strategie naar de dagelijkse praktijk moet van goede kwaliteit zijn én zal gesteund moeten worden door uw medewerkers. Zij zijn degene die daadwerkelijk met CRM aan de slag gaan. Gebruikersacceptatie is dan ook voorwaarde. Door uw medewerkers tijdig (en blijvend) te informeren en te betrekken, zorgt u ervoor dat uw CRM strategie landt.

Behoud van loyale klanten, nieuwe klanten werven en een krachtige concurrentiepositie neerzetten
Een realistisch resultaat, omdat u met een CRM strategie:

  • planmatig werkt aan draagvlak in uw organisatie;
  • vooraf inzicht hebt in de gevolgen van de implementatie van de CRM-strategie;
  • uw commerciële strategie helder en overtuigend overbrengt aan de organisatie;
  • de voortgang bewaakt met meetbare doelstellingen voor de korte en middellange termijn.

Een succesvolle CRM strategie geeft resultaat en energie. Aan alle betrokkenen!

 

Neem contact op