Hoe goed kent uw bedrijf zijn klanten? Het antwoord kan afhangen van uw CRM-ERP-integratie. Vooral in de maakindustrie kan de integratie tussen deze twee systemen voordelen opleveren. Samen volgen deze systemen alle kritieke contactpunten tijdens het klanttraject. CRM houdt zich bezig met front-end informatie, zoals het registreren van klantinteracties, verkooptracking, pijplijnbeheer, prospectie en het beheren van marketingcampagnes. ERP-software verwerkt kritieke back-endprocessen, inclusief aankoopgeschiedenis, facturerings- en verzendgegevens, boekhoudinformatie, financiële gegevens en supply-chain managementdetails. Maar waarom zou u als bedrijf in de maakindustrie denken aan het uitvoeren van deze integratie tussen CRM en ERP? Bekijk hier de voordelen.
Nauwkeurige voorspelling voor uw productie
De integratie tussen marketing en ERP koppelt prognoses beter aan productie. Operatiebeheerders kunnen capaciteit nauwkeuriger voorspellen, waardoor de opbouw van overtollige voorraad wordt voorkomen, waardoor middelen ergens anders beter ingezet kunnen worden. Terwijl CRM-systemen meer omzet opleveren door betere verkoopcijfers, verlagen ERP-systemen de totale bedrijfskosten. Samen kunnen deze systemen bedrijven helpen groeien door verbeterde verkoopefficiëntie en productievere activiteiten.
Verbeter uw klantenservice
Een naadloze realtime CRM-ERP-integratie biedt nauwkeurige relevante gegevens wanneer dit het meest nodig is, voor alle klantgerichte medewerkers, wat resulteert in een verbeterde klantenservice. De productiviteit en werkplezier van werknemers wordt verhoogd en tegelijkertijd wordt de toepassing van applicaties door gebruikers sterker. Bovendien worden IT-investeringen beschermd door de vrije stroom van gegevens uit bestaande backoffice-systemen mogelijk te maken.
Lees ook:
→ CRM en marketing
Uw verkopers voorzien van relevante klantdata
Wanneer verkopers toegang hebben tot leads, bestelgeschiedenis en bevindingen van de klantenservice, hebben ze een grotere kans om een deal te bereiken en een deal te sluiten wanneer ze contact hebben met een potentiële kopers of bestaande klanten. Als verkopers bijvoorbeeld weten hoe vaak terugkerende klanten bestellingen plaatsen, kunnen ze proactief contact opnemen met de klant voor up-selling of cross-selling. Als ze weten wanneer klanten problemen met hun apparatuur ondervinden, kunnen ze contact met hen opnemen om te upgraden en een nieuwer model van een ouder product te kopen.
Denkt u dat dit meerwaarde gaat opleveren voor uw bedrijf, maar weet u niet waar u moet beginnen? Vraag dan een adviesgesprek aan en kom erachter hoe u deze integratie laat plaatsvinden binnen uw organisatie.